Det finns ju ett fenomen som gäller spel och filmer. Att man minns dem bättre än vad de verkligen är om man skulle se/spela dem igen.
Så jag tänkte folk kunde tipsa om filmer och spel som de nyligen sett spelat och kan ge oss andra varningens tecken på att vi borde undvika se dem igen. På så sätt behålla vårat positiva minne om dem intakt.
Typ: Automan
*Flyttar till Propaganda*
//Yman, BlåGul
Så får väl göra min egen lista då eftersom ingen annan har skrivit.
Filmer
Rocky 4 (en "aning" USA patriotisk)
He-Man med dolph (Håller väl inte riktigt längre)
Serier
Helgonet (Skurkarna är inte riktigt i samma klass som Roger Moore)
Automan
Night rider (en bil med 2mb ram minne är inte lika cool längre)
V - tvserien (inte miniserien) (Strålkanoner som kunde upplösa folk känns inte så hemska längre)
Spel
Pit stop C64
outrun C64 (hmm grafiken ha rlite att önska)
Donald duck C64 (inte lika kul att packetera grönsaker)
Test drive C64 (fräckt att kunna välja bilar inte lika fräckt att köra dem längre)
Fu Dahlberg
May 16 2004, 20:54
X-wing.. (grafiken klarar inte att hålla uppe spelkänslan :( )
Diesel
May 16 2004, 21:09
"Wings of Fury" till Amigan. En klassiker som man suttit uppe mången sen natt å spelat.
Fast har inte wings of fury ett ganska kul spelvärde fortfarande?
Diesel
May 16 2004, 21:18
@ABP
Jo, visserligen, men man sitter ju inte precis uppe hela natten å spelar.
Nje men listan syftar till splen man kom ihåg som jättebra och när man sedan spelar dem igen så märker man att de inte var bra alls.
får inte glömma sexgames o stroke64 dom klassiska c64 spelen
QUOTE (ABP @ May 16 2004, 21:48 )
Så får väl göra min egen lista då eftersom ingen annan har skrivit.
Filmer
Rocky 4 (en "aning" USA patriotisk)
Rocky IV är ju glockren! Det är så man vinner ett kallt krig!
Japp helt sant men nu är kalla kriget över. Det man köpte då köper man väl inte på samma sätt längre, sen att jag blivit äldre kanske påverkar också. ;)
Men jag kan inte låta bli att skratta när Ryssen byggs av ryska vetenskapsmän med steroider etc. Samtidigt som rocky tränar ute i naturen. Och hur Sovjetiska publiken plötsligt inte hejar på deras nationalhjälte längre.
Men visst den är underhållande på ett nytt sätt nuförtiden.
edit
Myran jag lyckades aldrig installera ATF på windows 95 och senare :(
Axelsson
May 17 2004, 16:46
Kul tråd! Jag är en nostalgiker av stora mått och rent allmänt en 'det-var-bättre-förr'-typ, så sånt här gillas

Men hursomhelst, jag minns att jag såg filmen Top Secret ungefär 3 ggr i veckan när jag var i 9-årsåldern, och Val Kilmer var min stora hjälte. Råkade se om filmen på burken för ett tag sen, och konstigt nog så sände de nog en helt omklippt version, ty den var inget kul...alls ;)
Är det f.ö. ngn som vet hur man sparkar igång gamla DOS-spel på XP? Jag har på senare tid varit ganska sugen på att lira Syndicate efter att jag hittade CD:n som legat undangömd i många år.
EDIT - samarbetsproblem med tangentbordet
AdamKalle
May 17 2004, 19:20
Själv har jag sparkat igång en gammal P166 med FreeDOS för att kunna köra gamla spel. Bara jag nu får igång ljudkortet så..
Hur som helst bör jag för min egen hälsas skull inte installera Civilization, då kommer man inte att sova.
Panzerfaust
May 17 2004, 19:55
Fire Force
Ensam soldat som man ser från Sidan sett, kunde smuga sig på folk och skära halsen av dem. Även välja vapen med ett visst Max antal grejer. Olika kända vapen; M16, ak47, mp5 osv... Riktigt as tråkigt nuförtiden, men guld spel när det kom...
dogs of war
Jätte skoj med mass vapen som fans på riktigt, man kunde köpa olika vapen och ta job som legosoldat och få pengar för att köpa mer vapen. När man vann ett land fick man en viss summa.
Kul då, grumt kul.
Nu suger det... för kass grafik och intensivt, blir tråkigt rätt fort.
Ignis nitidus
May 17 2004, 21:24
jag måste påstå att de flesta äldre spel håller ganska bra, de håller nog
längre än vad tex. ett modernt spel gör eftersom man inte fokuserat på grafiken
så mkt utan att få fram ett bra spel. de gamla C64 spelen håller än!
annars är det väl de första Playstationspelen som inte håller längre...
Axelsson
May 17 2004, 22:50
QUOTE (AdamKalle @ May 17 2004, 20:20 )
Själv har jag sparkat igång en gammal P166 med FreeDOS för att kunna köra gamla spel. Bara jag nu får igång ljudkortet så..
Hur som helst bör jag för min egen hälsas skull inte installera Civilization, då kommer man inte att sova.

I stället för att sparka igång ngt alls så sitter jag just nu och sparkar mig själv för att jag har gett bort alla mina gamla 486:or och dylikt som jag samlade på mig under åren. Såvitt jag vet har jag endast kvar en gammal "bärbar" 286:a (sparad av sentimentala skäl förstås), och på den spelar man just ingenting förutom Leisure Suit Larry 1. Får nog ta och gå igenom gömmorna hemma hos päronen och se vad som kan tänkas gömma sig där.
Tacka vet jag min fina 386:a med turbo-knapp som släppte loss 33 otyglade MHz
Björn-
May 18 2004, 14:17
jag tycker om cs för att det är värklighetstroget...
Ignis nitidus
May 18 2004, 16:43
haha!!
Rickard N
May 19 2004, 09:58
Var inte meningen med turboknappen att man skulle kunna slöa ner datorn snarare än att snabba upp den?
Axelsson
May 19 2004, 14:54
QUOTE (Rickard N @ May 19 2004, 10:58 )
Var inte meningen med turboknappen att man skulle kunna slöa ner datorn snarare än att snabba upp den?

Ja du, inte vet jag, jag har inte närmare reflekterat över frågan, men det låter sannolikt (finns väl inga andra anledningar såvitt jag kan se). Det kändes jäkligt tufft att ha en turboknapp i vilket fall som helst ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.