Jag har sett döden i några olika format.
Inte mord dock, Men jag skulle vilja säga att det är skillnad på död och död.
Det tycker jag helt klart att det är.
Jag tycker mord känns värre än olyckor, lika så tycker jag att olyckor känns värre än sjukdomar (plus självmord). Nu har jag inte upplevt mord inom min närhet. Men sjukdom, självmord och olycka. Jag har väl haft lite otur. Men i vilket fall så har olyckor kännts värre än sjukdomar eller/och självmord.
När någon blir mördad så har denne person mot sin vilja av en annan människa blivit tagen får jorden. Ligger man i en svår sjukdom eller tar livet av sig så har man antingen valt det själv eller så är man så sjuk att det förmodligen va väntat. När det kommer till mord och olyckor så sker det plötsligt. Jag tänker på hur och vad personerna kände sig i döds ögonblicket. Det som berörde mig mest med hallshuggningen va inte dådet i sig, utan paniken. Paniken och tankarna som far genom huvudet sekunderna innan killen dör. Det är fruktansvärt och jag förstår inte hur man kan göra en sån sak.
HAT.
Är väl det saken handlar om. Att hata någon så mycket.
Olycka, En vän blev ihjälkörd av en bil. Jag va inte där själv, men känner killarna som va där och dom har berättat en del. Skulle ha varit där... Men ett samtal och en flicka jag va kär i på den tiden förändra det, Då tänker man... "om jag varit där kanske det inte hadde hänt, eller så hadde jag sett det och mitt liv förändrats".
Jag tänker på vad han kände och hur han tänkte sekunderna han levde. benpipor som stack ur bröstet på honom och smärtan. När farmor eller/och farfar dog, sen en kompis som dog av hjärntumör... då tänkte jag inte så. Tänker inte på dem på det sättet heller. Dom va så sjuka! Det va nog snarare en befrielse för dem. För han som vart påkörd va det nog inte så... 19 år och full av liv.
Ödet.
Allas öde är ju döden, och hur din död serut eller dina näras död serut, har väl betydelse. Slutar det snabbt eller lever du ett långt liv tills du hamnar på ålderdomshem och dör där?
JA. Det är skillnad på att dö och dö tycker jag.
När dör man? varför dör man? hur dör man?
Nä nu vart jag djup... Ska nog sömna mig lite. Godnatt.
EDIT: Fixa och dona.
OT:
Ja, angående hallshuggningen så cirkulerar det konspirations teorier om det ena och det andra. Just nu skiter jag fullständigt i det. Har sett filmen och känner äckelkännslor av gärningen. Alla gärningar av den typen. Sen om det är fejk, bad for me... Eller snarare bra, då slipper jag äcklas av att en person till fått ett sånt öde. Är gärningen äkta men inte gärningsmännen? skit samma. Bara dem skylldiga åker fast och får sona brottet.
Är personen äkta men lever och är rik (betalt för att ställa upp) eller att familjer fått lida på annat sätt för en bluff hoppas jag att varenda inblandad jä*el inklusive honom åker fast och får skaka galler lång tid.
Som det är nu i media och i omvärlden så kan jag inte se annat än att det har hänt. Tills vidare. Och då hoppas jag att idioterna får sona detta och att jag inte fårtag på dem.
Puss och kram alla konspirations teoretiker! nu
ska jag sova!