Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dator ?%#"
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Meteor
Jag hade tänkt mig att bygga ett litet nätverk hemma mellan två datorer... Så jag satte i ett nätverkskort i den gamla datorn (P1 133Mhz 40 Mbram ;) ). Den funkade alldeles utmärkt INNAN jag satte i nätverkskortet. Men när jag hadde monterat i det och skulle starta datorn så händer inte mycket angry.gif ... Det bara piper i ca 5 sekunder och sen händer inte mycket mer. Datorn är igång men inget händer!
Jag har tagit ur kortet igen men ingen skillnad!
Vad ska jag Göra:huh:?
Pete
Något annat kort kan ha halkat ur när du satte in nätverkskortet, testa att trycka till de övriga korten så de sitter ordentligt i socklarna.
Erik_G
Du är 125% säker på att du inte råkade komma åt något kort eller så när du meckade? Antingen så har något annat kort (ex grafikkortet, fel på det brukar generera lite pipande) hoppat löst, eller så har du dödat det med statisk elektricitet.

/E

Edit: nej, inlägget ovan fanns ej när jag började skriva biggrin.gif
Smocken
www.sweclockers.se B)
Tjalle
Vad händer under pipet? Är skärmen bara svart eller startar den normalt de första 5 sekunderna?
Meteor
Under tiden det pep var det svart i skärmen. Nu har jag satt i nätverkskortet igen. När jag satte på datorn så funkade den alldeles utmärkt... Datorer kan vara konstiga ibland! Men nu är problemet ur världen clap.gif Men tack för era tips ämdå worthy.gif
TheStroyer
datorn piper på olika sätt beroende på vad det är för fel..dock så vet jag endast hur ett grafikkortsfel låter

först två snabba pip sen några pip med lite längre intervaller imellan
pippip-pip-pip-pip-pip-pip........

fråga någon expert och förklara hur pipet låter så han nog denna hjälpa dig
NisseNord
Betydelsen av pipen är oftast beroende på vilken bios man har
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.