Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bildmaterial sökes
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Transportcentralen
SnowFella
Som rubriken säger så så söker jag och rested av teamet bakom modded bildmaterial utav ett antal svenska militär fordon och helikoptrar. Både bilder av fordonen i sig och exteriör ritningar letas det efter, helst foton från sida, fram och bakifrån, samt interiörbilder utav helikoptrarna.

Dom fordonen som det gäller är följande.

Ptgb 5 (Geländewagen)
Pbv 302
Patgb 203

Hkp 9
Hkp11

SnowFella
simon
Förresten, hur blev det med utlåning av CV90-Ceasar till SFP?
Kimster
Båda bilarna heter enligt min utb. och mitt förarbevis ptgb 5.

...och jag har ett gäng bilder på patgb203 förutom de som finns online redan.
SnowFella
Enligt mitt gamla förarbevis så står det mer eller mindre bara "Softskin" och det gav mig rätt att framföra både Landcruisern och Geländewagen under Ba09, tror inte att jag fick mer än 1 timmes utbildning totalt för det dock. Hade också 2 VW modeller på UH plut som användes friskt (1 Transporter och en Syncro om minnet stämmer).

Tidig start på Geländewagen modellen (ca 2 timmars arbete)

Och angående CV9040C modellen, har tagit en liten titt på hur fordonen är uppbyggda i Op Flashpoint och tyvärr så är min 9040C modell mer eller mindre värdelös. Skulle behöva byggas om näst intill fullständigt pga att grafikmotorerna mellan GR och OpF skiljer så kraftigt.

Edit: Uppdaterat Geländewagen rendern till den färdiga modellen, redo för texturering.
simon
OK, tackar ändå! :(
SnowFella
För att svara på 106's fråga angående bildmaterialet från Sold F's sidor (numera flyttat till en annan tråd). Bilderna på Sold F är utan tvekan mycket bra men i 3d modelerings syfte så är dom allt annat än perfekta. För att lättast kunna skapa ett fordon i 3d som stämmer med orginalet så krävs det nästan en ritning "blueprint" av fordonet i fråga, helst i 4 olika vyer (fram, bak, sida och uppifrån). Det enda fordon som jag aktivt letar material av och som Sold F har i det formatet torde vara Hkp9 även om den ritnings bilden är i mindsta laget.
SnowFella
Nästa 3d model är klar, dock ej texturerad.
Polaris Ranger 6x6 som testats av LBB (om min info stämmer vill säga)
Skuggan
QUOTE (SnowFella @ May 11 2004, 11:34 )
Nästa 3d model är klar, dock ej texturerad.
Polaris Ranger 6x6 som testats av LBB (om min info stämmer vill säga)

japp, de har testats af LBB, både i 4 och 6 hjulig variant (har sett dem på nära håll när de vårdade dem i Villingsberg)
SnowFella
Nästa modell i ordningen är under tillverkning, mer eller mindre bara texturering av utsidan kvar.

Lätt modifierad Hkp9, borttagna dörrar och med yttre sittplatser monterade blink.gif

Kan lätt lägga till dörrar och ta bort sittplatserna om så skulle behövas.

Snow
SnowFella
Ok, nu har det just inte varit mycket intresse for den här tråden men jag klämmer ändock upp en bild av den färdiga Hkp9 modellen.

Snow
PingisÖga
Jäkligt snygg helikopter ohmy.gif
I ett ungefärligt Procent antal hur långt har ni kommit totalt på modden?

Mvh//Pingis
SnowFella
Vi börjar väl komma uppåt 80% färdiga numera...med näst intill alla modeller färdiga.

Senaste som produceras är en Pbv 302 vagn, som jag gärna skulle vilja få lite konstruktiv kritik på. Kanon, rök kastare och lysen har jag inte haft tid med och jag vet att luckorna över bollhavet inte är utformade som på orginalet (ska fixas härnäst)

Kan någon se någonting som ser allt för snett ut????

King Kill
Jag tycker att skyttens lucka på tornet ser liten ut?
SnowFella
Så sant så! Efter en kort titt på dom bilder jag har så verkar det som om skyttens lucka är felformad, ska inte vara en rund lucka utan den har bara en rund bula i mitten.
Tornet verkar också vara lite felformat.
Tackar!! worthy.gif
Torak
Finns nagon hemsida? Var kommer modden att kunna tankas ifran?
SnowFella
Någon hemsida finns tyvärr inte, teamet har inte resurser tillräckligt för det. Det närmsta vi kan komma till en sida är en 42 sidor lång tråd på GR.net's forum som visar mer eller mindre allt som vi fixat såhärlångt

http://www.ghostrecon.net/forums/index/php...topic=7667&st=0

Modden kommer att kunna laddas ner från fileplanet när vi väl blir färdiga.
King Kill
QUOTE (SnowFella @ Jun 24 2004, 09:23 )
Så sant så! Efter en kort titt på dom bilder jag har så verkar det som om skyttens lucka är felformad, ska inte vara en rund lucka utan den har bara en rund bula i mitten.
Tornet verkar också vara lite felformat.
Tackar!! worthy.gif

Ta inte i så du kräks nu ;) laugh.gif

GR = Ghost Recon eller?
Vilket program har du/ni gjort modellerna i?
SnowFella
GR = Ghost Recon, helt rätt från din sida. Gamalt spel men ett av dom bättre enligt mig, speciellt när det gäller hur relativt enkelt det är för att skapa mods till.
Och GR stöder endast 3D Studio Max när det gäller 3D modeller, jag använder själv 3DSM 5.1.
simon
Vad är kampanj-storyn?
Raffe
Några nyheter? Hur långt tror ni att det är kvar till release?
johanp
Ser ju grymt bra ut! Vet inte hur noggrann du tänkt vara med pebban men jag ser några grejer som saknas:

det ska det vara ett galler mellan VC-lucka och vapenhuven, bogseröglor fram och bak, alla luckor till facken saknas, stegen mellan lysen och framstänkorna och samma på fack 3 och 4, det sitter inga handtag på baldörrarna eller vc-luckan, det saknas fästöglor längs sidorna, mörkerbelysning och skyddsbågar för dessa, det saknas även tanklock och fästen för spadar och extra bandplattor på taket.
granQ
har själv faktiskt lirat lite GR nu, roligt men tyvärr är coop läget för förutsägbart.. kör samma bana 4 gånger och du vet var alla står, men nog finns fördelar mot ofp även om jag vet vad jag föredrar.

Något som vi kanske skulle kunna byta är referenser, ritningar med mera. Vi har dock väldigt mycke old time.

Men om ni vill ha lite samarbete så kanske vi kan hjälpas åt iallafall vad gäller ref biten.
SnowFella
Har varit frånvarande från det här forumet ett tag nu så tippar på att det är dags med en liten uppdatering & svara lite på frågor.

Senaste fordonet som blivit färdigt är Mercedes bilen som fått en textur.

@Simon: kampanj storyn som vi leker med torde vara ganska så aktuell..EU insats i forna Jugoslavien. Nu smäller vi dock på lite och kastar in nya oroligheter ;)

@Ralph: tyvärr så går saker och ting ganska så långsammt just nu, dom inblandade i modden har inte allt för mycket ledig tid över till att jobba med det pga arbete och liknande. Förhoppningsvis så ska vi få det färdigt innan GR2 släpps.

@Johanp: Skulle gärna lägga in alla dom detaljerna men jag har tyvärr en gräns för hur detaljerad modellen kan vara, troligen så kommer många av dom detaljerna att ligga i texturen.

@GranQ: Låter som en god ide. Vi har dock mest nya grejor..hehe
Säg bara till om det är någonting speciellt i referensväg du letar efter så ska jag se vad jag kan göra.
QuizQuoz
Utmärkt idé till mod. Kommer det vara en påhittad story eller en som delvis bygger på en sann händelse? FN1.gif
.:F4 - MARKFÖRSVAR:.
tycker modellerna är otroligt snygga, bra jobbat!

Hkp 9 med yttre sittser var helt ok... lite blackhawk down över det hela laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.