QUOTE(Skuggan @ Jul 28 2005, 00:20 )
då är det någon av UH-60 modellerna, och eftersom du frågar om term så... DAP?
används väl främst av 160th SOAR?
så, skall vi gissa på modellen AH-60 Blackhawk "DAP"?
jag gissar detta på att jag tycker mig tyda att den har 2st 20mm AKAN under vingbalkarna, afaik är det bara AH-60 Blackhawk "DAP" som har detta. (är väl förresten den enda "tyngre" beväpnade Blackhawken?
Jag kommer ge dig rätt, men med en hel myrstack med förbehåll
Vi börjar dock från början, ja det är en Black Hawk variant. Originalbilden, om än här förminskad, är denna underbara vy, med Las Vegas Skyline i bakgrunden:
Paving VegasDu har även prickat in en av de användare av modifierade som jag frågade efter: 160 SOAR. Det är därför jag ger dig rätt totalt sett.
MEN/ABER/BUT:
1) Det är ingen SOAR maskin, utan en MH-60 Pavehawk, tillhörande AFSOC
2) Det är inga 20mm akan som skymtas, utan två st GAU 2, sk Miniguns ( handopererade 20mm akan på hkp är inte funkis). DAP har en 30mm (M230) som vapen option. tillsammans med 70mm FFAR, M134 och AGM 114. +- lite lull-lull
3) AH-60 är främst en media term....MH-60L DAP är korrekt term, även om det är en till på väg.
Jag har nämnt unika identifierare tidigare, på de bilder JAG lägger upp finns det sådana, om än olika tydliga. På denna bild syntes trots alla stora dela r av akterpartiet av en Black Hawk, medan de extra fackelfällarna (lådorna på båda sidorna) samt utplacerade vapenfästena pekar endera mot SOAR eller AFSOC.
Skuggan, din boll