Help - Search - Members - Calendar
Full Version: - Grafik Tråd -
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3
Kimster
Dåså, efter lite bubble i extrememakeover-tråden som var hårt styrd så öppnar jag en lite lösare tråd.

Här får ni konstnärer chansen att visa upp er kadaver av omgjorde eller hemgjorda bilder på divers pickadoler eller pansarvagnar, eller om ni mot förmodan gjort nått annat.
2D 3D Pixel Vektor ...vad du nu bemästrar.
...SoldF står inte för serverplats

Reglerna är
*Bilden ska vara gjord av DIG
*Har du retuscherat - länka om du kan till orginalet !
*Bilden får inte vara inscannad
*Den får inte vara större än 300k (vi börjar där)
*Endast JPG PNG eller GIF format
*Ingen QUOTE´ande av bilder här inne.
*En kort notis om vilken mjukvara du använt.

Jag ska själv slänga upp nått tänkte jag .. ska bara anpassa dom
Jeppe
Här kan ni få uploada era bilder om så önskas: Upload
Patroels
QUOTE (Kimster @ May 2 2004, 15:48 )
Reglerna är
*Bilden ska vara gjord av DIG

Skylla på språket här men man skal själv ha plåtat bilden?
Alltså eget kamera etc.?
henke
@Patroels.
För att förtydliga, du skall äga upphovsrätten till bilden.
Dvs att du tex
1. Inte snor någon annans bild
2. Inte snor någon annans foto.
3. Inte snor någon annans foto utan tillstånd och sedan ritar om det.

Sen om det är ett foto du gör om i Photoshop/Paint Shop eller om det är helt gjort i 3D-program är upp till dig.

/Henke
Patroels
@Henke

Taget salute.gif

*Patroels söker febrilsk i sina bild-filar*
Kimster
Börjar med några bilder som ni sett innan kanske. Ändrade lite reglerna. Kom på att orginalet inte alltid är så funkis att länka till. Alltså inget krav.

Ett foto som hamnade under Photoshöpp som fan.

Min röda boll som gjorde att mitt photoshop halvt krashade.. kunde inte spara utan fick ta en screenshot.. . mycket sorgligt.
Panzerfaust
Fråga kolon. Riktad till Henke skulle jag tro.
Är det fritt att i DENNA tråd och i andra eventuella trådar HÄR PÅ SOLDF göra om och trixa med dina bilder? Menar alltså alla bilder som finns på www.SoldF.com
Kan jag ta tex en bild på en strf 90 och leka med den utan att nån blir sur? Om inte så skulle jag vilja vet vilka bilder man får leka med, och vart man får leka med dem så att säga.
//MVH Panzer
ThornBjorn
Här e mitt bidrag:

Nyttjade Photoshop 7.0.
Erik_G
Jag passar på att slänga in lite "skåpmat"

Nedanstående bilder har jag gjort som illustration till olika modell-gallerier på min hemsida.
Bilderna visar alltså olika modeller byggda av diverse byggare inklippta i verkliga omgivningar.

Nedanstående har använts till att illustrera ett par artiklar om Strv 122 och Strf 90

The Swede
Den som känner igen bakgrundsterrängen på Eriks grk-bild vinner ett pris. biggrin.gif

The Swede
*Som knappt får igång Photoshop utan hjälp* :P
Patroels
Här ser ni en skrivbordsbakgrund jag gjorde til min fru:

darkstar
Gjorde en bakgrundsbild för några veckor sedan. Den slår inte bilderna som dykt upp förut i tråden, men den är min. Bonuspoäng till den som gissar rätt på var originalet sitter. Fast jag vet inte om det passar sig med gissningstävling här, antagligen inte. Bilden återfinns som bakgrund på min sida för den som begagnar sig av en webbläsare som klarar av att visa png-bakgrunder med CSS.

Min bakgrundsbild

Sidans bakgrund

Edit: Kanske ska säga att jag länkade just till den sidan så att man kan rösta och lägga till kommentarer utan att kladda ner den här tråden.
Gugge
http://www.almkvist.se/soldfmoddad.jpg editerad soldfhaxx
JBP
hmmm känner ett stort behov av att lära mej PhotoShop....kan inget om detta..
Gugge
postad i den andra tråden..
Torak
Det var ena tusan till plugg pa ambaltena dar... inte 7.62, i a f, sa vad skjuter han i M60n? laugh.gif
henke
Då frågan kom upp.
JA man får använda samtliga bilder med "Copyright Henrik Svensk" från SoldF.com för att manipuera bilder och enbart för publicering på SoldFForum.
Gugge
QUOTE (Torak @ May 4 2004, 17:54 )
Det var ena tusan till plugg pa ambaltena dar... inte 7.62, i a f, sa vad skjuter han i M60n? laugh.gif

.50? :P
Erik_G

Apropå filmaffischtemat.
Kanske lite för politisk, vad vet jag... biggrin.gif

/E
Kimster

Setts tidigare kanske
Jeppe
Erik_G den där bilden var fanimej klockren mycket bra och rolig smile.gif
Kimster
http://www.plutonen.com/galleriet/3d/work/Besok.jpg

Bild på som visar lite på att man kunde få en massa skumma besök vid gaten på Camp Victoria
(Ganska stor)

http://www.plutonen.com/galleriet/3d/work/dvd_cover_2.jpg

Omslag till min film jag gjort. Dvd-versionen
(Stor)

Logga jag gjorde till Ing en gång.
ThornBjorn
Ännu en bild:
henke
Ok nånting måste jag väl bidraga med.
Hmm rätt on om verk, mesta tiden går åt till att fixa och redigera bilder som skall användas på SoldF.com verkar det som.

Ett CD-konvolut till minnesskivan Vakt/Eskort KS06. [Nedskalade och komprimerade] Gjort i Photoshop 7.

Fu Johanson
Hmm, en konstig fråga kanske, men är icke-datorgjorda bilder tillåtna? Alltså handritade. ph34r.gif
henke
Självklart, vanliga teckningar är ju störtskönt.
Själv drar jag gränsen för vanliga foton. Vi får skapa en annan tråd för vanliga foton alt. dynamiskt bildarkiv.

@Erik G. clap.gif
SNYGGT! Lite sån där finstil minimal text nertill med medverkande, effekter etc så ser det fulländat ut. Tycker helt klart bilden bör spridas på Skrattnet och andra humorsiter.
Fu Johanson
Okej, då kanske jag får sätta mig ner och skissa på något militärt vid tillfälle.
Men jag kan ju slänga upp en teckning jag gjorde åt en kompis för ett tag sedan.
Fågelägande kompis ska tilläggas. ;)

ThornBjorn
Shit asså..det där va jäkligt snyggt tecknat!
Hmm, kanske inte nån idé å lägga upp mina teckningar, e inte riktigt i klass med fågelbilden...om man säger så..
Raptor
QUOTE (The Swede @ May 3 2004, 13:03 )
Den som känner igen bakgrundsterrängen på Eriks grk-bild vinner ett pris. biggrin.gif

Jag tänker Ravlunda skjutfält. camo.gif
henke
En enkel software box i Photoshop 7 i den stil som lärs ut på Designs By Mark
Fu Johanson
QUOTE (ThornBjorn @ May 5 2004, 02:23 )
Hmm, kanske inte nån idé å lägga upp mina teckningar, e inte riktigt i klass med fågelbilden...om man säger så..

Äsch lägg upp dina grejer så vi får se. smile.gif
Alla har ju olika stilar när de tecknar och det finns ingen som är "rätt" eller "bäst" enligt mig.
ThornBjorn
QUOTE (Fu Johanson @ May 5 2004, 03:34 )
QUOTE (ThornBjorn @ May 5 2004, 02:23 )

Äsch lägg upp dina grejer så vi får se. smile.gif
Alla har ju olika stilar när de tecknar och det finns ingen som är "rätt" eller "bäst" enligt mig.

Okaj, låt gå för det då...

Bilderna e någorlunda stora, så jag länkar till dom..
Typ Berlin under WWII

Kraschlandat flygplan

Jetplan och ett hus

Jaa, som synes, inte nån Da Vinci diekt kanske...
Men det e tamigtusan kul att teckna! smile.gif
truspe
Jasså?
Missa inte denna rullen! Filmen där även hjältarna dör... camo.gif

Panzerfaust

Min hund, i ett annorlunda utförande... Har lite ritade tribal liknande saker liggandes men ingen scanner så detta får duga. Vart inte klar heller... aja.
EDIT:Fan ser massa missar nu, skulle ha suddat till den lite...
Kommer snart en Midde ver 1.1 laugh.gif
EDIT2: Nu är det fixta, det mesta iaf. enda som vart bra är väl hunden... och det fixade ps åt mig... börjar bli ringrostig:)
Kimster

Vårt plutonsmärke i Insatsplutonen, dock det äldre.. finns ett omgjort, med annan text då latinen inte stämde riktigt.. "Inga Problem" ska det iaf stå.

En av mina äldsta bilder. Gjort i DeluxePaint till PC 1996.. 16färger bara. Mycket stabilt.

Känns igen kanske ? smile.gif Jag funderar på att göra hårdvara av den.
Kimster

Det som är speciellt med denna är att hela pupillen är gjord från scratch. Inget färgande bara alltså. Tänkte sminka ögat också. får se hur det blir.
Kan tillägga att ögat för övrigt tillhör en på forumet. ..nej inte jag biggrin.gif

/edit
Så här kanske
jake the snake
QUOTE (The Swede @ May 3 2004, 13:03 )

The Swede
*Som knappt får igång Photoshop utan hjälp* :P

Rinkaby.
LYNX
Kom och utforska våra fina grottor i Afghanistan. Vi har redan haft
tusentals nöjda "turister" från väst här och vi hoppas på många fler.
DET FINNS MYCKET KVAR ATT UPPTÄCKA!!!

(Obs. Då vi förnuvarande har svårt att få tag på charterflyg
uppskattar vi om ni kan ta med egna plan.)

Två av våra duktiga grottguider, en av dem trivs så bra med sitt jobb att
han inte GÄRNA lämnar dem, man kan nästan säga att han LEVER för dem Malajn.gif

(Klonade en främling samt lade mitt ansikte under hans skägg. Efter
en DEL knåpande klippte jag in "oss" i grottan.
Adobe Photoshop 7.0 + Adobe ImageReady 7.0)
Erik_G
Lite gammal skåpmat från 1993-98

De tre övre ritade i photoshop på en PowerMac 7200 med Wacom ArtPad A5, med foton som förlaga.
De två undre ritade i Paint 1.42 på en Macintosh LC (256 färger, 4mb ram, 40mb hd) på frihand med mus. Darth efter fotografi på omslaget av SW rollspelet, dinosaurien inspirerad av skisser och målningar i en dinosauriebok, samt naturligtvis efter filmen som var "het" just då, Jurassic Park. Dinosaurien var nog mitt första riktigt bra "tecknade" jag gjort på datorn. 1993 var ju första året som datorägare.

/E
Patroels
Ett "vapenskjöld" till min lilla nevö som bor i Spanien. Startade som en teckning gjort i Illustrator 10, efter ett foto. Resten är gjort i Photoshop 6. (Observera att bilden är ©T. S. Maaløe)

@ Erik_G

ALIEN's... MAC... Vad skal man säga? wub.gif
Kimster

Första orginalbilden till skinet

Vintertemat

Vårens flygtema

HV Tema

Båt-temat
simon
@Kimster

Får man fråga varför det finnes 4 stjärnor på SoldF-loggorna?
Torak
Finns lite att glo pa pa min hemsida, www.andrew-perry.com

Kolla under "My Drawings", "My Pictures" och "More Pictures", finns aven en del i foldern /files och /soldf
Kimster
QUOTE (simon @ May 12 2004, 13:23 )
@Kimster
Får man fråga varför det finnes 4 stjärnor på SoldF-loggorna?

4 stjärnor är den högsta rangen vi har, och Forumet är ju givetvis det största och bästa, så det är mer en design-sak som vill försöka visa att vi har en hög klass och kvalité. Du vet 4 stjärnigt hotell/resturang osv.
Mycket märkvärdigare än så är det inte... knappt det ens. Det bara blev stjärnor... min grej lixom.
slurry
punkade till våran vovve "Arne" litegranna:

Kimster

Till er flame-älskare biggrin.gif
Smocken
Riktigt snygg Slurry. Så lätt men ändå så bra och Kimster mer flames åt folket!

Här är en ny!

komicZny
Inte klaga, men korrekt engelska: Otherwise BLÅGUL will get you

ph34r.gif
Maverick
Design studie.....

smile.gif

Originalbilden är en gtå Saab 9-3 som Saab använde för att lansera Sportsedan modelllen

Slutgiltiga verionen finns här

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.