Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens MÖP-aktivitet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Fk Satan
Vad har ni gjort för MÖP-igt idag då?

Själv har jag ägnat en eftermiddag åt att borsta 3-par kängor och fetta in dessa. Nu är de så vackra så man nästan inte vågar använda de i skogen
Karin
öh... hängt här hela dan...
Adam Wilhelm
Skjutit Glock hela dagen. smile.gif
Fk Satan
Tack du blågul somflyttade denna tråd rätt! Jag postade denna i fel forum.

@Karin
Det har jag oxå. Samt att jag försökt luska ut en massa detaljer om två övningar jag ska på i framtiden 5.gif

@Adam Wilhelm
Låter som en trevlig sysselsättning wub.gif
Smocken
varför hänga på forumet en hel dag när #soldf finns på mirc??
SBP
Arbetsgivaren har kanske sett till så att man inte kan köra det via jobbdatorn...
Ing
QUOTE (Smocken @ Apr 15 2004, 16:58 )

Därför att den förbänkade javachatten inte vill sig här på jobbet. Då får man sitta och knata på forumet... men men.

vissel.gif
"Insats Hv" nisse
Sitter i solen och förbereder en liten vapenutbildning för min grupp.
Visper
Har fixat till min nya och rena uniform, det vill säga med att sy fast det "älskade" Ungdoms märket.. dry.gif

/Visper
Peter_PB
Snabbmarsch med kängor, ryggsäck och vikter på vristerna! wub.gif
Ibsen
Pratat med en körkompis att jag blev antagen till sommarkursen, och breättat det lilla jag vet av vad man får göra där. smile.gif

Och berättat för en anan kompis att när jag bestämmer i Sverige ska jag ta tillbaka Finland. Och att jag tror på Gud och höjda försvarsanslag. laugh.gif

Ganska oseriöst menat bägge två, kanske det sistnämnda är mer allvarligt än vad jag gav sken av förut. Teror deffinitivt på Gud. smile.gif

Annars har jag vait en normal liten pojke.
Gugge
Jag har cycklat med kronans cyckel 2 mil, hittat en Draken som står i skogen och indentifierat lite lancasterskrot som har används som pangpangmål på F4. Också har jag spanat ut ifrån ett LS lottatorn ( har för mig att det heter så )
The Swede
Vikt 4 skjorta m/59, 4 t-shirt grön samt 4 par knästrumpor stålgrå.
Utöver detta har jag inhandlat en del militaria på Tradera, hängt här samt fått positivt besked angående reservdelar till min vagn från HKV. biggrin.gif

The Swede pansar2.png
jake the snake
beställt nyutgåvan av "kill or get killed" i bokform.
joppe
hämtat min kortade ak4 kolv
Torak
QUOTE (Smocken @ Apr 15 2004, 15:58 )

Det finns #soldf? Var? Vilken server?

Sjalv har jag i a f hamtat mina nya, fina namnbrickor; en med "SECURITY" och en med bara namnet. Tyckte mina M/87 sag lite tomma ut, sa ville ha namnbrickor som inte var uniformsdelar...
Fu Frippe
Har läst Pennan & Svärdet....

Kängorna putsades i natt på jobbet.
Fbj972
Skjutit en massa FX med Sig Sauer och MP5.
Ibsen
QUOTE (Fu Frippe @ Apr 15 2004, 21:05 )
Har läst Pennan & Svärdet....

Jag med! Och svurit att inte köpa något! Inga pengar.. :(
Fanjunkar´n
Inventerat ribbor etc som förberedelse att montera om dem.

FN1.gif
Yxgubbe
Hängt här till och från samt hämtat in Pennan & Svärdet från brevlådan.
JAS
*Ringt runt till de flesta förband i södra Sverige angående sommarkurs. Fick tag i en mycket trevlig Lt på ING 2 så det ser ut att bli en liten sommarkurs iaf. smile.gif

*Pennan & Svärdet

*Forumet

*Tränat gym för att bli stor och stark så jag klarar lumpen. :P

*Skrivit Fysik B prov Malajn.gif (inte MÖP:igt men skönt att ha det gjort)

/JAS salute.gif
Lindeberg
Har småfilat på information till sjukvårdssida på SoldF camo.gif
Xit
Nyss hemkommen från en längre march i skogen, sitter nu och putsar kängorna. smile.gif
Gugge
Enligt pennan och svärdet skulle fallshirmsjaeger hoppa precis på min by 6n.gif
Fu Dahlberg
Sitter och putsar kängor och äter glass biggrin.gif

Men tyvärr har inte glassen någon M-märkning, så jag är lite orolig att den skall flamma upp i ansiktet biggrin.gif
roninn
Rekat eldställningar runt gärdet idag inför den dag då stormakt röd kommer...
Fk Satan
QUOTE (Fu Dahlberg @ Apr 15 2004, 22:20 )
Sitter och putsar kängor och äter glass biggrin.gif

Men tyvärr har inte glassen någon M-märkning, så jag är lite orolig att den skall flamma upp i ansiktet biggrin.gif

*ASG*
toord
Hängt på forumet ett tag.. blev lite tråkigt i efter ett tag blev lite isär/ihop med AK4 slog nytt personbästa isär 7-8 sekunder så dagen var inte helt bortkastad :P
slurry
jag jobbar nästan som MÖP..
jag har konfigat ett krypto och en mux, vart på förrådet och bytt m/90 jackan, retat gallfeber på en vaktmästare, druckit 1liter mjölk samt putsat kängorna :P
xteam
Klassas det som Möpigt att göra en hemsida om en PBV302??? Det har jag snickrat lite med idag iallafall.

pansar2.png xteam
Johan ES
Köpt SoldR mtrl P 1989 och 1992.

/Johan ES
Lockwed
Jag har varit på sjukhuset och där fått konstaterat för mig att jag är trasig, men det viste jag redan så jag gick hem och packade min stridspackning och passade på att läsa mina favoritkapitel i Operation Garbo innan jag var tvungen att ta en pliktskyldig torsdags öl med min far och titta på 24. B)
jake the snake
Suttit 2 meter från maria wetterstrand på lilla torg i malmö utan att bli våldsam.
(fast det är iofs dagens scoutverksamhet.....)
Ibsen
QUOTE (jake the snake @ Apr 15 2004, 23:44 )
Suttit 2 meter från maria wetterstrand på lilla torg i malmö utan att bli våldsam.

Du har en viljestyrka som är bortom dena värld... worthy.gif
SWJ
Packat min stridspackning inför ett litet utbyte med vårat grannland. Lyfter om cirka 4 timmar. Pillat på en trevlig Mono goggles i gen 2+. Besökt Taiga och fingrat på lite nya försöks persedlar till FM.... laugh.gif

MVH SWJ.... 3.gif
Klinken
Skall till Milshop och titta på nya kängor.....det blir dagens nöje!

Fridens liljor / Fk Klinken
Fk Satan
QUOTE (jake the snake @ Apr 15 2004, 23:44 )

Hon må vara den snyggaste partiledaren i vårt land, Men jag skulle ha otroligt svårt att sitta nära henne utan att få åka polisbil 5-10min senare och min advokat skulle bli intervjuad i olika medier. Grymt imponerad över att du klararde detta!!!
Ebbe
Lyssnat på "Basker blå" och "Hemåt det bär" samt sjungit med högt för att grannarna ska lära sig texterna. FN1.gif
109 Eken
QUOTE (Fk Satan @ Apr 16 2004, 11:43 )
Hon må vara den snyggaste partiledaren i vårt land, Men jag skulle ha otroligt svårt att sitta nära henne utan att få åka polisbil 5-10min senare och min advokat skulle bli intervjuad i olika medier. Grymt imponerad över att du klararde detta!!!

Som min farfar skulle sagt: synd på så rara ärtor smile.gif

Men vem vet det kanske bor en liten MÖP i henne också?
kidnappa henne och skicka ett gäng SoldF:are att "omprogrammera" henne vetja!
Efter 7 minuter i ett rum med 2Sharp är vem som helst knivfantast (gammalt forumordspråk)
SG OLSSON
Kodad lite mer på mitt winamp skin. Går trögt i brist på bra grunddata. Men det är grönt
Skunken
Surfat vapenporr, läst Pennan & Svärdet samt hängt här är det MÖPiga jag gjort idag. Jag har fått stånd till lite vapen i The Rock också... Och tänkt på sommarens kurs på F7, förstås! Men det gör jag varje dag... camo.gif
Raptor
Läst lite soldf... Bläddrat i Stalingrad. Kollat vapenporr. Same old, same old.
JAS
Hm...har sett en del som skriver vapenporr. Menar ni då snygga tjejer som håller ett vapen eller......eh tja bara vapen... biggrin.gif

/JAS Malajn.gif
Gerle
Hinderbana 3 ggr, 200 crunches, 5 km löpning med skottsäker väst. Nu ska jag iväg till saltgruvan, nej jag menar nu ska jag gå till jobbet.
Skunken
QUOTE (JAS @ Apr 17 2004, 20:34 )
Hm...har sett en del som skriver vapenporr. Menar ni då snygga tjejer som håller ett vapen eller......eh tja bara vapen... biggrin.gif

/JAS  Malajn.gif

Vem fan bryr sig om tjejer när det finns vapen?! Malajn.gif blink.gif
Fk Satan
Var och hämtade en LK-70 idag, var dock lite problem att fixa en stridsväst :( men ska se vad jag kan fixa under veckan.... wub.gif
Gugge
Har skutit med massa roliga vapen idag med FBU, tråkigt att det är bara jag som inte har m90, har inte fått ut min än :(

SWJ
Packat upp min stridspackning efter ett besök i vårat granland. Mycket trevligt.

MVH SWJ.... 3.gif
Skunken
Har åkt på ett antal landningsbanor av m/upphottad landsväg mellan Trollhättan och Lidköping i trakterna kring F7 (där jag ska på sommarkurs clap.gif fun_icon_nana.gif ). T.o.m. morsan var med i MÖPeriet...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.