Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens MÖP-aktivitet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Maul
Skickat ett exemplar av Soldf till flickvännen som ska rycka in på måndag (visst är jag en snäll pojkvän? ;) )
Skuggan
Bild
Malajn.gif
Amfibieslusken
Hade en middagsranson kvar från Stockholmsövningen så jag åt upp den. Ingen idé att spara den. Stenbitgryta med pasta och dill. Riktigt gott faktiskt.
falken_
Fick Fjs-besök i helgen och passade på att spegla mig med den fina vinröda baskern, haha:)
Syster Håkan
QUOTE (Maul @ Oct 24 2006, 14:05 ) *
Skickat ett exemplar av Soldf till flickvännen som ska rycka in på måndag (visst är jag en snäll pojkvän? ;) )

Mer lyckost än snäll.
Maul
QUOTE (Syster Håkan @ Oct 30 2006, 01:16 ) *
QUOTE (Maul @ Oct 24 2006, 14:05 ) *

Mer lyckost än snäll.

Idag åkte jag med henne till Livgardet och pussade henne farväl (inte riktigt, men ni förstår ;) ). Hon går i mina fotspår trotts att hon är två år äldre än mig :P
Strv S
Varit på serviceförrådet och bytt fältjacka
Lfskbat
Samlat ihop lite militära böcker som jag ska skicka till The Swede.... Dom kommer snart Swede, förhoppningsvis innan jul.
Munken_swe
Moddat stridspackningen med ett gammalt armébälte från okänt land och okänt användningsområde. Blev ett superbt avlastningsbälte iaf. Skulle kanske gissa på att det är den gamla livremmen som man hade utanpå fältjacke m/59, men är inte säker.

Förra och denna veckans MÖP-aktivitet: Stirrat på diverse israeliska och egyptiska militär- respektive polisstyrkor samt (eller särskilt) deras vapen. Har sett så många vapen och vapenmodeller att man var så här glad: clap.gif M4 (med rödpunktssikte och jägarmag bärandes av civilklädda soldater på permis), AK47 (varav ett modellen med icke avtagbar bajonett), AK74, AK-101, M1 Carbine (som användes av guider som skulle skydda skolbarn på utflykt), pistoler av dussintals modeller... listan tar aldrig slut. wub.gif
RodneyClayton
Pekade med hela handen idag.
Faers
Var på Sverige premiären av flags of our fathers biggrin.gif Fråga dock inte hur den var, var upptagen med bättre syssla än kolla film vissel.gif
Strv S
Varit på sabatonkonsert och lyssnat på både Panzerbattalion, och primo victoria smile.gif
PIFF
QUOTE (Faers @ Nov 3 2006, 23:24 ) *
Var på Sverige premiären av flags of our fathers biggrin.gif Fråga dock inte hur den var, var upptagen med bättre syssla än kolla film vissel.gif

OT

Hur tänker man om man tar med sig en dejt på en sådan film???

Dock så verkar det ju ha löst sig på ett mysigt sätt biggrin.gif

Slut OT
Faers
Vilken film var inte min idé biggrin.gif Sen att det bara var sex pers totalt i en sal för 238 kan väl ha hjälpt till lite saint.gif Jag var inte den enda möpen där ;)
Madness
läst massor av trådar i forumet banan_rock.gif +läst igenom försvarsutbildarnas katalog camo.gif
Fu Dahlberg
Första helgen på ett tag utan aktivitet...

skall bli jäkligt skönt faktiskt
GD1
Sammanställt den utvärdering av mig och gruppen soldaterna i gruppen har genomfört efter övning. Skall skriva på ett övnings-PM för ksp-utbildning.
Slöbevakarn
Tog med familjen och besökte försvarsmuseum i Boden.
Kan rekomendera ett besök om ni har vägarna förbi, ricktigt fint.

Om inte annars för deras lilla souvenir shop. wub.gif
Köpte tillslut en bok, "Soldat i waffen SS" som jag ska börja läsa ikväll.
Munken_swe
QUOTE (RodneyClayton @ Nov 3 2006, 23:18 ) *
Pekade med hela handen idag.

Det gör man väl alltid? Eller? 7.gif
Berg
Mottagit SoldF 2001 och pluggat som fan Malajn.gif
MikaelD
Fortsatt att rita på mönstret till 90-byxorna, samt läst lite på fmv.se
Lfskbat
Svept You Tube efter filmer med Tunguska (Lvkv).... Attans vad rå den är dribble.gif
Teknikern
Bytt tätningslister på 11-bilens framdörrar. Någon har tydligen tagit det som fanns i förrådet och klappat dit det eftersom dom inte ens passat till en personbil. bash.gif

Nu blir det original, och tätt. fun_icon_nana.gif
os frontale
Köpt ny Termos (Thermos light and compact 0.75L) och moddat den lite..

Tillägger att jag beställt ett par meindl army. gasmask.gif
Syster Håkan
Varigt B-styrka, som den emenenta VIPn brigadgeneralen wirén, samma sak i morgon om jag förstår allt rätt.
SISU
Gjort tillsyn på kängorna o slipat till bajonetten .
109 Eken
QUOTE (Syster Håkan @ Nov 11 2006, 23:33 ) *
Varigt B-styrka, som den emenenta VIPn brigadgeneralen wirén, samma sak i morgon om jag förstår allt rätt.

Kan det varit generalen jag eskorterade igår måntro? smile.gif
Maul
Gått klädd i Sovjetisk officersskärmmössa och lekt flaggofficer för att träna inför posttjänst imorgon. Samt övat en hel del excersis och lärt ut en del.
Syster Håkan
QUOTE (109 Eken @ Nov 12 2006, 12:11 ) *
QUOTE (Syster Håkan @ Nov 11 2006, 23:33 ) *

Kan det varit generalen jag eskorterade igår måntro? smile.gif

Ja mycket möjligt, vem av dom var du?
109 Eken
PM
Madness
Dagens MÖP aktivitet

shoppat bra att ha saker på military shop....
dazzzero
Sprungit i djup snöterräng med stridspackning och kängor
Skoog
Har varit på Kasernhöjden och försökt sätta upp en högantenn 1 tillsammans med en hemvärnskamrat. Tyvärr hann vi inte bli klara innan en vaktmästare körde bort oss och sa att vi inte fick gå på gräset.
King Kill
Kanske inte så möpigt, men nära!

Jag fick i uppgift att fylla på en vattenflaska av flickvännen. Vi hade lite brådis ut så jag fyllde den i köket och hivade in den i hallen för att springa och göra något annat. I hallen hörde jag flickan: "Oh, en bomb" och sen något som gjorde att jag fick gåshud "Ettusen, tvåtusen..." biggrin.gif Med ett stort leende på läpparna gick jag dit och frågade förvånat vart hon hade lärt sig det (räkna) - "Av dig!"
Jag var så stolt att det nästan kom en tår i ögonvrån wub.gif
Maul
QUOTE (King Kill @ Dec 30 2006, 23:20 ) *
Kanske inte så möpigt, men nära!

Jag fick i uppgift att fylla på en vattenflaska av flickvännen. Vi hade lite brådis ut så jag fyllde den i köket och hivade in den i hallen för att springa och göra något annat. I hallen hörde jag flickan: "Oh, en bomb" och sen något som gjorde att jag fick gåshud "Ettusen, tvåtusen..." biggrin.gif Med ett stort leende på läpparna gick jag dit och frågade förvånat vart hon hade lärt sig det (räkna) - "Av dig!"
Jag var så stolt att det nästan kom en tår i ögonvrån wub.gif

Nu är det bevisat, MÖP-sjukan [b]ÄR[/i] smittsam

clap.gif
Strv S
Sitter och beställer utrustning på nätet och Kollar på Bravo two zero
Munin
Tillbringat förmiddagen med att få in kungens prylar, på ett pietetsfullt sätt, i EN garderob. brow.gif

Pullar med en övningsplan.
Hotel Charlie One
QUOTE (Munin @ Dec 31 2006, 16:48 ) *
Tillbringat förmiddagen med att få in kungens prylar, på ett pietetsfullt sätt, i EN garderob. brow.gif

Pullar med en övningsplan.

Om du "pullar" med en övningsplan är du inte bara MÖP, du är också pervers.
(Nu finns det ju i och för sig ovetande som sätter ett likhetstecken mellan just MÖP och pervers)
Munin
ähem lite många ludvig där kanske.. blush.gif..projicerar på julmusten, måste ha jäst.
Slugg
Suttit på altanen övat på att använda ett eldstål.
os frontale
Kände att det var ett tag sedan jag var ute och kände den goa luften så jag byggde ihop en snöbivak och spenderade natten i den. Lillebror hälsade på och testade att stå på den, den höll perfa så jag klättrade upp också vilket bivaken också stod pall. Jämtländsk snö är den bästa! ;)

navyseal
Varit på Rindö Marin och kollat stridsbåtarna mår
Lindeberg
Insåg idag att jag saknar den militära typen av ordergivning med "Repetera order".

Jobbar ju som sjuksköterska och det är ju inte helt sällan läkaren ber mig göra en massa saker med en patient. Man försöker skriva upp allt i ett anteckningsblock, men det händer ju att man missar något ibland.

Ett hederligt "Repetera" eller "Repetera order" hade ju varit kanon för mig att inse att jag skrivit upp/kommit ihåg allt jag ska göra.
Munken_swe
Letat igenom Tradera under Militära samlarsaker, lagt ett halvdussin auktioner i en minneslista och lagt bud på några.

worthy.gif Säkringsplåt AK4
SToH
Läst lite på forum.solf.com..
AdamKalle
Börjat hänga här igen efter några månaders frånvaro. smile.gif

Sorterat bort de prylar man aldrig använder ur HV-garderoben och förpassat dessa till husets mörkare gömmor.
Slagbjörn
Chattat på msn (Ja, uttryck som: Erik Ludvig till Helge Sigurd, uppfattat, repetera, slut kom, klart slut) används flitigt.. mao finslipar vi ungdomar vårat militärspråk.. samt mottagit en karta över vägen till laserdoom som jag ska spela idag 2000 till 2400.... (På kartan finns texten : "Den enklaste är oftast minerad, så är dock icke fallet" och lite annat smått och gott ^^ läs: skrivet av en 15årig flicka.... )
Vi ungdomar behöver definitivt något annat att göra såhär mellan träffarna (speciellt då HvU och FBU-U talar vänligt, dock möpigt.. med varandra.. ohmy.gif )
ArreliuS
Får väl bli att jag börjat gå in mina kängor som jag köpte för några månader sen.
Maul
Fick hem två exemplar av Repmånad på DVD idag (en åt mig och en till flickvännen). Är jag inte en underbar pojkvän? tongue.gif
Berg
Diskuterat A-10 Thunderbolt med en Amerikanare som haft turen att flyga en. (obs att han är 15) Malajn.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.