Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens MÖP-aktivitet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Frantic
QUOTE (Munken_swe @ Oct 7 2006, 16:34 ) *
QUOTE (Smocken @ Oct 7 2006, 15:14 ) *

QUOTE (HvU-johan @ Oct 5 2006, 12:43 ) *

Moddat min stridsväst med ett nytt spänne Malajn.gif

Ursäkta? varför i hela fridens namn har en ungdom en stridsväst? har ni typ korv och grillpinnar i den? Grillväst 2000

@ HVU-johan
Stridsväst? Våra ungdomar som sedan 2005 inte längre får ut stridsbälten, och så har du stridväst? Har du köpt den själv? Använder du den på övningarna? Om du inte fått ut den, tillåts du ens bära den under utbildning? blink.gif

@ Smocken
Magasin i fickorna fungerar utmärkt. Den plats som blir över fungerar till annan materiel som behöver vara lättåtkomlig, alternativt kan man fylla med proviant. Det är iaf vad jag gör med mitt stridsbälte. vissel.gif Så i vissa fall kan ju matväst 2k/matbälte stämma. Men som sagt, här får man inte längre ut stridsbälten.

Detta är ingen stridsväst 2000. Lugna sej lite laugh.gif Detta är en egenköpt stridsväst för b-styrka / airsoft. smile.gif
johanp
Förlängde mitt förarbevis för bl.a. Pbv med ytterligare tio år... pansar2.png
TPJ-Bo
QUOTE (Ignorance @ Oct 7 2006, 13:52 ) *
Kollat på "tango lima - mellan krig o fred"

vart får man tag i sådan film *vill ha*
Swed65
Tillbringat eftermiddagen på skjutbanan. Testade för första gången att skjuta 357 magnum. wub.gif
MikaelD
Läst Soldf hela morgonen...
arvid_eriksson
^^ det gör man ju förstås varje dag
Ignorance
QUOTE (johanp @ Oct 7 2006, 19:29 ) *
Förlängde mitt förarbevis för bl.a. Pbv med ytterligare tio år... pansar2.png

Måste bara fråga!

VART GÖR MAN DET?

vill också, iofs är mitt giltigt i 9 år till,men iaf
johanp
QUOTE (Ignorance @ Oct 8 2006, 15:41 ) *
Måste bara fråga!

VART GÖR MAN DET?

vill också, iofs är mitt giltigt i 9 år till,men iaf

På motoravdelningen LG såklart... =D

Våra ursprungligt utdelade gällde bara i 5 år, blev lite förvånad att FM nu har övergett vitt/gult/blått systemet också.
709
Dagens MÖP-aktivitet:

att efter två dagar på Rinkaby, efter att ha gjort X skjutningar med fem band under var med Kulspruta 58, direkt efter att ha kommit in genom dörren, startat datorn och loggat in på SoldFs forum...
PIC
QUOTE (johanp @ Oct 8 2006, 15:46 ) *
Våra ursprungligt utdelade gällde bara i 5 år, blev lite förvånad att FM nu har övergett vitt/gult/blått systemet också.

Tydligen har flera regementen börjat ta fram egna förarbevis dock verkar alla se olika ut. Bra med förnyelse men idiotiskt att det inte är FM-gemensamt, men det kanske kommer om några år sådär dry.gif
Snabeldraken
http://www.rethinkingschools.org/just_fun/games/mapgame.html

pluggat mellanöstern :P
Strv S
Stukat basker
Munin
Antiskrammelstuvat trangiat och packat ss2000 enligt kompch direktiv samt kort funktionstest.
Läst kapitlet om Leipzig i boken Svenska slagfält (1&2 fördelningen fun_icon_nana.gif, även om det var lite på den tidens mått mätt).
Snabb titt i SoldR Mtrl Vapen 40mm Granattillsats ak.
Loggat in här..
709
Redigerat filmer från förra helgens ksp-skjutning.

Ligger i Filmsalen-forumet.
Munken_swe
Skrivit en lista på diverse militär materiel som ska införskaffas.

Letat Ak4-bajonetter till salu.

Fantiserat ihop hur nästa HVU-övning blir. Börjar bli desperat angry.gif
Erik Adam
Gjort mtrlvård efter ons-torsdagens b-styrka.
coolhand
Kollat pa trackingnumret pa min M4 Upper for att se om den tagit sig lite narmare mitt hus...
Maul
Lusläst SoldR Mtrl 40mm Granattillsats AK som jag fick av plutonschefen för ett par dagar sen.
Hornet
Tittat på The Unit del 4 samt på Framom främsta linjen (tror jag den heter) och så har jag spelat VBS1 i typ 4h och sedan i kväll blir det Sabaton live biggrin.gif Kan det blir bätre?
falken_
Fältbyxa 90 fick följa med ut i skogen idag förmiddag, jakt visserligen, men i alla fall biggrin.gif
GD1
Varit skjutledare på baskrav tillsammans med en annan forumsmedlem och för en tredje forumsmedlem.
AMFGRK
Precis läst ut "Jag ska bli kustjägare"
En skön bok, väl värt ett försök!
Strv S
Läst soldr Mtrl P 1989
Maul
Sovit bort sista sviterna av en sjukdom jag drog på mig under en övning (räknas det? vissel.gif )
MikaelD
Polerat kängorna blanka som jag vet inte vad...
falken_
QUOTE (MikaelD @ Oct 15 2006, 18:07 ) *

Då är vi två =)
Munken_swe
Kollat igenom nästan hela kategorin "militära samlarsaker" på tradera och lagt bud på lite... blush.gif
Skoog
Varit på skjutbanan och förbrukat lite 7,62.
H0lK
QUOTE (falken_ @ Oct 15 2006, 18:37 ) *
QUOTE (MikaelD @ Oct 15 2006, 18:07 ) *

Då är vi två =)

Ingen av er har ryckt in men ni polerar fortfarande kängor ...

När ni väl gör detta minst en gång om dagen kommer ni tänka tillbaka på den här tiden och fundera över varför ni frivilligt polerade kängorna, trust me ;)

EDIT: Dagens möp-aktivitet: Läst igenom en massa gamla trådar på soldf
olaevil
Var på Malmslätt å kollade flygplan med barna o frugan idag.Mycket bra och träffade en förbannat trevlig äldre herre som visste väldigt mycke om flygvapnets kärror.Såg även att dom bygger väldigt mycke bostäder på gamla I4.

MVH
Olaevil
falken_
QUOTE (H0lK @ Oct 15 2006, 20:10 ) *
Ingen av er har ryckt in men ni polerar fortfarande kängor ...

När ni väl gör detta minst en gång om dagen kommer ni tänka tillbaka på den här tiden och fundera över varför ni frivilligt polerade kängorna, trust me ;)

EDIT: Dagens möp-aktivitet: Läst igenom en massa gamla trådar på soldf

Har man varit ute och slitit kängorna under jakt så måste de vårdas, så är det bara, vare sig man gjort lumpen eller ej ;)
Steken
Putsat magasin till AK4 samt gjort några ändringar på Stridvästen, bytt plats på fickor och ändrat lite i packningen.
Teknikern
Tvättat ur alla tillbehörspåsarna och snökedjesäckarna till min nyinköpta TGB11. Dom är nog inte rengjorda sen slaget vid Lytzen. banghead.gif
Ignorance
Loggat in här
Maul
Vårdat Anna-Karin efter förra helgens övning (Ja, jag är sen med att rengöra. Jag är en lat människa när jag inte är grönklädd Malajn.gif ).
Strv S
FBU möte
Amfibieslusken
Rakat skallen och packat ihop utrustningen inför rikshemvärnschefens funktionsövning. Putsade kängorna också, för ska man bo på livgardet så är det iaf lite puts och studs som gäller.
gislemark
Var på den likala garnafären för att leta reda på garn i rätt färger.
Köpte så att det ska räcka till en TRÖJA MED M/90 mönster.

Nur möppigt e inte det på en skala.
Munken_swe
Läst ut Det Tredje Rikets Uppgång och Fall av William L. Shirer på ca 1000 sidor efter passiv läsning av och till i två år. Malajn.gif
ROB_88
det här är inte mycket men det är det bästa jag kan ge för tillfället

häromdagen i skolan (går andra året Handel om nån bryr sig) så pratade alla i mun på varandra väldigt högljutt

på bara skrek jag "MANÖVER!!" åt de, och till min häpnad så höll de käft :P
navyseal
Dividerat med mig själv om jag verkligen ska göra Högskoleprovet i morgon eller åka och besöka hemvärnsövningen i stan. Har inte kommit fram till något svar ännu. Vad tycker ni?
Kapten krycka
Nja morgondagen kommer att bestå av att tvätta utvalda persedlar samt skriva div önskelistor på mtrl till kompaniet för framtida övningar. Ja och så leka panga med grabben (ska lära sig rätt från början), varför vänta när man kan börja drilla redan nu. gasmask.gif
Munken_swe
Mottagit bajonett AK4 wub.gif och SoldF 1986 genom posten.
Satt fast bajonetten på stridsbältet.
Pluggat på israeliska arméns grader så att man kan lite när man är där.
Strv S
visst var inte vädret så upp piggande men är det skytte så är det. smile.gif
709
Läst igenom HELA "Belinda Olsson / Dum i huvudet"-tråden...
Teknikern
Väckt upp min folieskärare från dom döda och skurit ut Södermanlandsgripen ur självhäftande vinyl och börjar montera det på skultunderlaget till min 11-bil. Kan ju inte komma till pizzerian ikväll utan skyltad bil. Det skulle ju se för jävligt ut. dry.gif
Nilsanders

http://www.mil.se/index.php?c=news&id=34396

Undertecknad i mitten på bilden med utsträckt vänsterarm och pekande med hela handen.

Faan vad folk vart lurade - artikelrubrik: Nyfikna stockholmare mötte ungt hemvärn

Och så fick de möte mig! surprise.gif

Men å andra sidan så stod jag ju i skamvrån vid Hv:s infotält i Kungsträdgården. blink.gif
MikaelD
Haft morgonBRAK som vanligt
709
Sitter på HvSS och läser SoldF...
Slöbevakarn
Har pluggat på gradbeteckningarna till följande länder.

Finland
Irland
Tjeckien
Lettland
Slovakien
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.