Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens MÖP-aktivitet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
simon
Igår struttade jag och min far runt på P7 hela dagen, och klev och klämde på strf90, stri90, epbv90, strv 121 och strv122. Det gäller att vara förberedd inför mönstring, eller hur ;)

worthy.gif Pansar
Sernlo
Praktiserar på äldreboende och oroade en sköterska när att jag var så noga med sträckningen i sängarna laugh.gif
Struntade i bussen och gick istället hem ifrån min praktik "för att jag kände för det".. 1.2 mil...i regnet.

[OT]
Tacksam om någon kan länka till en gammal tråd om en jägare som skaffar nytt jobb på sjukhus, min dag påminde om den B) [/OT]
Sandin
@Sernlo
Lasse Kustjägare blir sjuksköterska.

http://www.geocities.com/underofficeren/LKbSj.htm
Trident
Reser till Luleå idag för att vara B-styrka mot F21s värnpliktiga. På FVÖ-05.

8 dagar av ren lycka.

OT
Känns lite konstigt att åka från sommaren till vintern!
Slut OT
Rickard N
QUOTE (A2Keltainen @ Apr 1 2005, 22:09 )
Ingen MÖP-aktivitet, men däremot MÖP:igt: Jag var inne på Systembolaget i dag, och kände mig lagom MÖP:ig när jag upptäckte att det finns portvin som heter "Delaforce", men råkade läsa titeln något annorlunda. biggrin.gif Nej, den som lyckas gissa vad jag utläste titeln till vinner inte ett kg guld. biggrin.gif

Annars kan du ju leta upp nubben krutrök smile.gif
AdamKalle
Var på Vildmarksmässan på Älvsjö idag. Klarade mig utan att reducera saldot på kontot, trots att det var vissa saker som man "bara måste ha".
Sernlo
@Sandin: Tack! biggrin.gif
Jesper86
QUOTE (Sandin @ Apr 8 2005, 20:44 )
@Sernlo
Lasse Kustjägare blir sjuksköterska.

http://www.geocities.com/underofficeren/LKbSj.htm

haha det är en riktig MÖP
AdamKalle
Så har man varit på Militariamässan också då. Som vanligt en hel del intressant att se (och/eller köpa) militärhistoriskt intresserad som man är.
Fu Sjöstedt
Avslutade i helgen del 2 på FBU-kursen i Minspaning, minkännedom och minröjning. Ypperlig avslutning! Tillbringade lördagen på "Costa del Sol's" norra sprängplats avverkandes bl a stridsvagns och personminor, röjning av väg mm mm.. Bland mycket annat positivt var att vädergudarna var på vår sida! För er som inte känner till Kosta är bra väder en ovanlighet, men det gäller väl de flesta militära övningsområden... biggrin.gif
En kurs som verkligen kan rekommenderas om man vill orientera sig om minor och olika sätt att röja dessa.
Lord
Legat hemma Sjuk, med en Blåtira av kaliber 12,7 och kollat på Sniper smile.gif
King Kill
Inte dagens, men helgens: Flickvännen hade en present till mig, ett egetsytt förkläde i kamouflagetyg med ficka och grejer wub.gif Nu blir det ett nöje att laga mat smile.gif

Hon vet minsann vad en man vill ha!
AnimalMother
Morgonsnabbmarsch 04.00-05:00 full stridsutrustning inklusive kroppsskydd, vikter m.m banan_rock.gif vilka simulerar mag och diverse annan packning.
M00nStalker
Lagat ett gammalt tivoli luftgevär för att upprätthålla skjutskickligheten som jag aldrig har haft.

OT Är det någon som vet var man kan få tag i luftgevärspilar till kal. 6,5.
Fanjunkar´n
Sitter vid datorn o läser trådar på SoldF samtidigt som hemvärnet i Ludvika spöar skiten ur dit från Kopparberg nere vid ABB (hör det härliga ksp-smattret!). camo.gif
DodeN
Jag tillbringar hela helgen i Karlstad på en mässa, ståendes i en monter och ser trevlig ut, och försöker övertala så många som möjligt att dem ska gå med i Lottorna.
Koovee
Gör ett tafatt försök att åstadkomma någon vettig stuk på baskern... Grannarna i korridoren tittar lite snett på 'en när man springer omkring med både basker å vit toppluva på sig...
Skunken
Kom nyss hem efter en dag som skademarkör på Bulid. Blod och kladd och klet ingick. fun_icon_nana.gif
Cheeky
hehe...dagens MÖP-aktivitet har bestått i att ligga på skjutbanan med prickskyttegevär 90 *ler brett* sen blev det lite Glock efter det...så idag är jag nöjd, ska snart starta grillen..
Xit
Veckan som gick tillbringades med att bla. skjuta ca 700 st NPRJ 12,7 mm medelst TKSP smile.gif
Skunken
Blev informerad om helgens aktiviteter på F7, samt plockade iordning div. utr. för detsamma.

Välkomna till F7 080800!!!
combat
Vårdat MTRL, övat exercis sen kl 07:45
/ Combat
HV.gif Rangern.gif HKPn.gif
AdamKalle
Skjutit ca 1200 bulor med ksp 58. wub.gif banan_rock.gif
Flak
Tillbringade två strålande fina dygn ute i guds fria natur och kom hem tidigare
ikväll. Befann mig i sydvästra Sörmland och mötte en fyrgrupp unga män med
stora ryggsäckar.

Jag lade även märke till att en av en av dessa herrar stoltserade i en stridsväst
av tyskt ursprung och i "flecktarn" cammo, - helt öppet och mitt på ljusa da´n...

B)

Ni ser? MÖP-eriet sprider sig och kommer snart att bli helt accepterat! :P

8.gif
Skunken
Igår agerade jag flygmekaniker á la tidigt 40-tal. Sprang runt i en blå pyjamas hela dagen. Jag ingick i en utställning av plan genom F7s historia.
sotilas
Snabbmarch till o från jobbet med 30kg berghaus på ryggen.. Rangern.gif
King Kill
Ingen MÖP-aktivitet direkt, men väl en fraudiansk fel-läsning.
Jag TTT:ade i godan ro och läste samtidigt en tidning när något plötsligt fångade mitt intresse. I en annons gick det att läsa:
"Låna förmånligt till bil- och STRIDSFORDON!"
Ja, så tyckte iaf jag att det stod. Givetvis stod det inte stridsfordon utan fritidsfordon tveka.gif
hejo
Soldatprov i södermanland, en enda lång tipspromenad i stort sett. 3 mil med en fråga var tredje km.
Skunken
Sprungit runt och skällt på pensionärer och småbarn som bara måste "titta" med fingrarna. Detta var nere i Borås på Flygfest som var idag. Lite tjafs från folk som inte fattade vad som gällde ingick... sad.gif
Zareb
Provade ut försvarets _ursnygga_ glasögon idag.

brow.gif

...eller nåt
Millitant HV-are
käka "guldburk" till lunch, tillagad på spisen hemma och också inmundigad framför teven.

B)
Jarl
Satt idag och tänkte på gårdagens snabbmarsch B)
Redaktörn
Själv har man ägnat sej åt MÖP aktiviteternas Rolls Royce idag. Tittat igenom slutresultatet av "min" eminenta produktion BatBladet. Den ramlade ner i lådan runt lunch. De min vänner, de e MÖP:igt det.

worthy.gif
A2Keltainen
QUOTE (Zareb @ Jun 3 2005, 15:30 )
Provade ut försvarets _ursnygga_ glasögon idag.

brow.gif

...eller nåt

Har du hört talas om förkortningen "BCG", som står för "Birth Control glasses"? Om inte, gissa hur den uppkommit. biggrin.gif
Foxtrotcharliegrg
Legat i soffan och bläddrat igenom Redaktörens eminenta produktion, anmält mig till en HV-övning nästa helg, klistrat kuvert åt FBU-föreningen och läst på http://forum.SoldF.com.
biggrin.gif

Mvh,
Foxtrotcharliegrg
simon
har hängt lite på forumet, försökt upprätta samband med chatten, samt skrivit en sjuhelvetes massa på följetongen...
Teknikern
Vi kan ju börja med gårdagen, då var jag inte ens medlem i SoldF-gemenskapen men det hindrade ju inte att jag målade min nyrenoverade vedmaskin olivgrön med en färg som hade M-nummer. Dagen har jag ängnat åt att köpa bil, naturligtvis blev det en sådan:

Naturligtvis hade jag min M59 fältuniform när jag hämtade den. Den ska ersätta min gamla survolvo för den är inte grön och har inte fyrhjulsdrift.

*undrar vilken MÖPstatus jag har?* unsure.gif
soldatkinnunen
Var ute och gick nån mil med packning i regnet, hade allmänt tråkigt hemma bara...men det vart kul biggrin.gif
Honken
Var och tittade på 21-an på Djuramossa museum. Specialvisning för SMB-medlemmar B)
Sen tittade vi rundor lite till på de kanoner som stod runtomkring, fanns en KA-kanon ståendes med, en 12centimeters. Antar att vissa av er börjar dregla nu ;)

Mycket trevligt med guidad tur på området, innan har man alltid gått rundor själv.
Så har jag en stämpel med tre kronor på högerhanden. :P
AdamKalle
QUOTE (Honken @ Jun 19 2005, 13:24 )
Var och tittade på 21-an på Djuramossa museum. Specialvisning för SMB-medlemmar B)
Sen tittade vi rundor lite till på de kanoner som stod runtomkring, fanns en KA-kanon ståendes med, en 12centimeters. Antar att vissa av er börjar dregla nu ;)

Hade jag inte bott 60+ mil bort hade jag varit där. Men jag kan ju i stället glädjas åt att få mitt namn på plakett vid pjäsen, för vad ska man annars använda sina bonuspoäng till? 7.gif

Var dock där förra året och lyckades åtminstone ta ett par bilder eftersom det ösregnade. Såg allt möligt intressant stå mer eller mindre väderskyddat, bla ett 7,5/57-torn, en 12/70-pjäs med tillhörande torn, ett Ci 710 mm..

Hoppas att de mer känsliga sakerna (exempelvis centralinstrumentet) får plats i pjäshallen så de slipper stå och bli försörda av väder och vind, presenningar är ju inget vidare skydd i det långa loppet.
<dS>
Läst ut 3/4 utav Pansarchef under Rommel... (också med i smb) Malajn.gif
SISU
Byggt tält till mina söner (Knäppe tält ).
madog
Fick hem senaste airsoftpistolen idag. En blow-back gasdriven Sigma SW40F.
Fu Pedersen
Tänkte först att jag inte kunde tillföra något i detta tråd....Sedan gick det upp ett ljus!

Fick idag mitt förordnande som stf grpch IP med posten! Har även hunnit med ett par inlägg i min vpl-plutons gästbok.

laugh.gif laugh.gif
Flak
MÖP:ade ordentligt idag när en kamrat och jag myglade in oss på en guidad tur av
Batteri Femöre i Oxelösund! 6n.gif

Föreningen Femörefortet

(Kolla PDF:en!)

KA-pjäser kan man aldrig få för mycket av, och här finns tre fina 7,5/57:or som
vill få besök av just dig om du nån gång under sommaren befinner dig i Sörmland.

Tre-våningssängar i vackert blå/vit-rutigt Kungamönster känns helt rätt...

B)
simon
Sorterat otaliga fältbyxor och fältjackor, inflr GB-inryck på måndag...
CP2
QUOTE (simon @ Jun 20 2005, 21:31 )
Sorterat otaliga fältbyxor och fältjackor, inflr GB-inryck på måndag...

men visst är vi jättebra kompisar, Simon, och visst kan du på ett lämpligt sätt "ordna" 4 kompletta stridsvästar till SiB-en i sommar? biggrin.gif

Nehej, inte det. Attans också.......
Holmis
Beställt en ny dator för att min älskade man (Lyset) ska kunna spela det nyinköpta Battlefield 2..... han svevar på rosa moln för tillfälligt... wub.gif
PIC
Haha läste lite fel på aftonbladet.se idag

"Yman spred skräck i Ystad"

Yman eller yxman??

:P
simon
Har fixat det sista inför måndagen, samt försökt få ordning på de grejer som slarviga och sviniga hemvärnsmän/kvinnor har avrustat.... Maken till oordning och slarv får man faen leta efter.... bong.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.