Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Statoil har alltid öppet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Kanna
Undrar hur stor räkningen blev?
Strf 90 på Statoil
The Swede
Tja, tanken rymmer ju 550 liter.
Ta det gånger dieselpriset så vet du. biggrin.gif
Vc_90
Dom tröttnade väl att vänta på T2!

Been there, done that, got the t-shirt!

Det är inte min vagn på bilden men det kan ju sägas att ett o annat förvånat ansiktsutryck syntes när vi rullade in...
Själv ville jag tvätta vagnen oxå men där blev det nej..... smile.gif
APC-mannen

Jag VET att jag postat bilden förut...
Mats
QUOTE (Kanna @ Apr 14 2004, 16:12 )
Strf 90 på Statoil

För att vara noga så är det ju faktiskt en E-pbv.´ ;)

/Besserwisser-Mats
Kanna
QUOTE (APC-mannen @ Apr 14 2004, 16:43 )
Jag VET att jag postat bilden förut...

OK. Den dök upp som länk på Buzz så det var där jag hittade den.
Adam Wilhelm
Och frågan är... hur mycket cola, chips och p-tidningar inhandlades? :P
Fk Fjellman
Lånade spolhallen på en OKQ8 station för att spola av 206an som vi hade kört runt i en massa gegga och blöt myr... han som jobbade på macken blev inte glad när han såg hallen sen... "!¤¤!%&/(/!!!....Hade jag vetat att det var ett sånt där skit fordon du kom med så..." Har aldrig sett att det finns myr som växer på bensin mackar tidigare om vi säger så smile.gif

//Sgt Fjellman
EMK
QUOTE (Serg. Fjellman @ Apr 16 2004, 00:49 )
Lånade spolhallen på en OKQ8 station för att spola av 206an som vi hade kört runt i en massa gegga och blöt myr... han som jobbade på macken blev inte glad när han såg hallen sen... "!¤¤!%&/(/!!!....Hade jag vetat att det var ett sånt där skit fordon du kom med så..." Har aldrig sett att det finns myr som växer på bensin mackar tidigare om vi säger så smile.gif

//Sgt Fjellman

Kommer ihåg när vi "lånade" er vagn och brände runt på ett dammigt berg.
Det var kul tills vi insåg att bakdörren gått upp under frr och det var 1 cm damm i bakvagnen.......
Sen var det ännu roligare då vi slapp vårda
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif ;)
Fk Fjellman
QUOTE (Sulan @ Apr 16 2004, 01:34 )
Kommer ihåg när vi "lånade" er vagn och brände runt på ett dammigt berg.
Det var kul tills vi insåg att bakdörren gått upp under frr och det var 1 cm damm i bakvagnen.......
Sen var det ännu roligare då vi slapp vårda
laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif  ;)

Hrmpf.... kan ju säga att dammet är kvar då det är svårt som faen att få bort allt... bong.gif

//Sgt Fjellman biggrin.gif
julenissen
@kanna
Hvis du ser på bildet nedenfor så står måleren på 350 liter og 2230 kroner.
The Swede
QUOTE (julenissen @ Apr 16 2004, 11:44 )
@kanna

Det gäller en annan vagn vid ett annat tillfälle.
Jag undrar dock hur det gått till då tanken på pbv302 endast rymmer 270 liter 7.gif
Har dom fyllt stridsutrymmet istället för tanken? biggrin.gif

The Swede pansar2.png
Vildmannen
QUOTE (The Swede @ Apr 16 2004, 11:47 )
Jag undrar dock hur det gått till då tanken på pbv302 endast rymmer 270 liter 7.gif

The Swede pansar2.png

Dom kanske tankade flera fordon utan att nolla pumpen mellan tankningarna.
Runqvist
QUOTE (Vildmannen @ Apr 16 2004, 12:28 )
Dom kanske tankade flera fordon utan att nolla pumpen mellan tankningarna.

Undrans om man kan få pumpen att nollas efter man nått 999liter. Skulle bli billigt för försvaret då...
SERG. B
hur fungerar det där egentligen. kan man bara åka in på närmsta mack när man behöver tanka och försvaret betalar? Är inte bensinen dyrare på macken än att få påfyllning från försvarets pumpar?
Mats
Sen heter skiten TOLO.

TULO = Tankning Utan LaddningsOmgång biggrin.gif

För de har väll inte 40 mm (ja, fortfarande e-pbv, men ändå) och 7,62 nband på Statoil?

Förresten, lite dålig service, T2 brukar stå och hålla fram slangen så man inte behöver hoppa ner som på Statoil.

EDIT: De har ställt sig på fel sida på bilden som länkas i första inlägget, tanklocket är på andra sidan.

EDIT2: Citatet av VC90 i en numera stängd tråd.
Statoil
Vc90, TOLO = tankning OCH laddningsomgång.
Jag ser ingen laddningsomgång på bilderna, således torde det vara TULO (=tankning UTAN ladningsomgång).

(Svarar i denna sträng då min, ang samma bilder (ja, jag hade visst missat en sträng...) blev stängd..)
AdamKalle
QUOTE (Mats @ Apr 20 2004, 13:59 )
För de har väll inte 40 mm (ja, fortfarande e-pbv, men ändå) och 7,62 nband på Statoil?

Nej, men snus, godis och cola. "Omladdning" av personalen måste ju räknas. clap.gif
APC-mannen
QUOTE (The Swede @ Apr 16 2004, 10:47 )
QUOTE (julenissen @ Apr 16 2004, 11:44 )
@kanna

Det gäller en annan vagn vid ett annat tillfälle.

The Swede pansar2.png

Det står 35,01 liter... smile.gif Gick nog inte i mycket mer än 100 liter den där gången.
GC1
QUOTE (Mats @ Apr 14 2004, 16:47 )
QUOTE (Kanna @ Apr 14 2004, 16:12 )
Strf 90 på Statoil

För att vara noga så är det ju faktiskt en E-pbv.´ ;)

/Besserwisser-Mats

är du säker?
det ser ut som om det sitter en kanon på den......

den enda e90 jag sett hade ingen kanon.
GC1
QUOTE (Statoil @ Apr 20 2004, 15:23 )
Jag ser ingen laddningsomgång på bilderna, således torde det vara TULO (=tankning UTAN ladningsomgång).

(Svarar i denna sträng då min, ang samma bilder (ja, jag hade visst missat en sträng...) blev stängd..)

när man bara åker förbi o tankar heter det fastställt: Raggartankning! biggrin.gif

och ska man vara petig så är det inte konstigt att man inte ser amupplaget för det står nog bredvid pumpen!!! om det nu mot förmodan skulle vara någon annan vht som bedrivs förutom raggartankning och godisinköp.
Statoil
Vad är oddsen på att beväringarna slank in o tryckte i sig ett par hotdogs? smile.gif
Vc_90
QUOTE (Statoil @ Apr 20 2004, 15:23 )

Jag är mycket väl medveten om vad TOLO står för, ta det lugnt.
Även om jag personligen vill kalla det för ATEL (Aldrig Tankning Eller Laddning) :P
Men bilderna är rätt kul!

GC1, eldröret är en atrapp av plast som kan tas av!
Kolla regnumret, det börjar på 141, hade det varit en 9040 hade det börjat på 140
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.