Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kass skjutställning!
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Tompa
Nu är det så att jag skulle behöva lite tips om hur jag kan förbättra min knästående skjutställning för som det är nu funkar det inte alls.

Den ställningen jag använder nu är den då man sitter med höger fot+knä i backen med benet pekandes lite snett bak åt höger och lägger stor tyngd över vad muskeln, samt med vänster fot långt fram och armbågen vilandes strax nedanför/framför vänster knä ungefär så att triceps ligger emot knäskålen.
(Hoppas ni fattar) blink.gif

Den här ställningen gör att jag får dåligt med stöd för min vänstra arm samt att man inte får ner något blod i höger ben/fot med obehag som följd.

Tänkte bara kika om man kan få nåt tips om förbättring för som det känns nu så skjuter jag alldeles för dåligt i knästående.

//Livdragon tompa
Smocken
Eftersom du just nu tjänstgör är det bäst att du pratar med din chef och frågar han heller hur.............
Tompa
Jo det är ju sant men det enda svaren vi får är att vi bara måste härdas bong.gif
Vinter
Flytta tynged till det främre benet.

Spetsen på din vänstra armbåge ska vila strax innan ditt vänstra knäskål, endel använder knäskålen som stöd.

Prova att flytta det bakre benet i olika vinklar för att hitta en mer bekväm/stabil ställning. Ger även en lägre/högre, ställning torrprova utan vapen tills du hittar en bra. Tyngden ska ligga mot ditt främre ben för att parera rekyl, samte ge en stabilare ställning. Detta avlastar även dit högra ben.

Vänstra benet(främre) fungerar som stöd för din kropp och stöd för ditt vapen.

Testa ett nytt grepp med vänster hand, kanske med öppen hand längst vapnet.

Lycka till.
Skuggan
det där problemet med inget blod till foten hade jag också i början...

allt blodflöde stannade vid knäet typ, detta avhjälpes på ett väldigt enkelt sätt... stretcha smile.gif
iaf när det gällde mig var jag åt helsike för stel och osmidig, men när jag gjorde vanlig BRAK och stretchade med jämna mellanrum och framför allt efter löpn/motsv så blev det snart bättre smile.gif

skjutställningen jag använder liknar din, vänster knä i marken, höger fot något bakom/under knäet, armbågen strax framför knäskålen... detta tycker iaf jag passar bra, och iaf JAG har vikten nånstans rakt över vänster fot som jag sitter på, iaf käns det så...
Lockwed
Knästående är en skjutställning som gör ont innan man fått in den i systemet.
När den väl sitter så kommer du säkert att använda den så fort du ska huka dig det det minsta. Det är bara att nöta på benet som en tok så sitter den tillslut och då blir skyttet stadigt också. smile.gif
9x19
Ni som har svarat i den här tråden utan att ha något att svara (raderat), skippa det i fortsättningen, så håller vi forumet rent och snyggt.

//9x19, blågul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.