Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Media och FM igen :-)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
KaffeKalle
Länk till artikeln i DN

Kvinnor i armén fick skadestånd

Kvinnliga civilanställda kränktes av sina chefer vid förbanden i Stockholms skärgård.

1. "Kvinnor i armén" - Kvinnorna jobbade i FMLOG (matsal, städ)
2. Armén? Vad har vi för arméförband i skärgården och Rindö/Korsö?
3. "Jägarförbandet Amf1" - Visst utbildas Kustjägare på Amf1, men Amf1 är ju knappast något jägarförband.

Och nästa:

Artikel ur Aftonbladet

"Gripen kan ha varit med 11 september"

Eh? Har media svårt att se skillnad på en Boeing 767/737 och lilla JAS39 Gripen?
Eller medverkade Gripen på annat sätt på endera sidan?

Nja, det handlar ju givetvis om en person, gripen av polis...men lite MÖP'ig är man ju allt och tolkar som man gör..

Jag vet att media diskuteras ofta och att man inte ska hacka allt för mycket på dem, men de påstår ju att de rapporterar nyheter och sanning...är det verkligen för mycket begärt att de borde kunna skilja på kukar och morötter?

Vem vet hur mycket felaktigheter RESTEN av tidningarna/media innehåller?
Lösnummersmånglingen och löpsedelhysterin tycker jag har gått lite för långt, men det är bara min åsikt..

edit: stavfel
Myran
QUOTE (KaffeKalle @ Mar 15 2004, 12:32 )
"Gripen kan ha varit med 11 september"

Eh? Har media svårt att se skillnad på en Boeing 767/737 och lilla JAS39 Gripen?
Eller medverkade Gripen på annat sätt på endera sidan?

tror dom menar att en person som hadde blivit gripen av den spanska polisen hadde medverkat i 11 september, inte att flygplanet Gripen hadde ;) (lätt att tolka det så, jag gjorde det så också biggrin.gif )

: EDIT : Stavning.. vad är det?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.