Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mönstringskraven för Spaningsplutonbefäl?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Froddan
Vilka är kraven för Spaningsplutonbefäl?

Dvs:

- Styrka
- Kondition
- Inskrivningsprov
- Befälslämplighet
- Plikttjänstförmåga

Tack på förhand
Fredrik
softfeel
FK600:

I-prov: 6
Muskel: 5
Cykling: 7
Syn: 7
Hörsel: 7

Inte alla men det var de värden jag fick från pliktverket via mail efter förfrågan den 17 Nov 2003 09:12:04. Om du mailar dit så kanske du får ett mer utförligt svar.
Froddan
Tack. Ska nog också höra mig för hos pliktverket för att vara på den säkra sidan.
AndersJ
Tjo.

Har inte du redan fått en plats Froddan?

I.v.f, jag kanske gör bort mig helt när jag skriver det här, men jag uppfattade det som att olika förband hade olika krav på tjänsten som spaningsplutonbefäl. Har jag helt fel eller rätt?

I.v.f hade jag följande mönstringsvärden och har fått en tjänst som spaningspb.

I-prov: 8
Muskel: 6
Cykling: 8
Syn: 6
Hörsel: 9
Psykolog 8

I mina papper står det att jag uppfyller kraven för en chefsbefattning och om plikttjänstförmåga står det "Fyller kravet för att utbildas till en befattning med höga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig"
Det är alltså mina värden, och de räckte till tjänsten som spaningspb. Jag har fått inskrivningsbeslut från Pliktverket Norrland och de bekräftar tjänsten smile.gif

Vill du fråga något så når du mig på msn aj_43@hotmail.com. Observera dock att jag inte genomfört utbildningen.
Froddan
QUOTE (AndersJ @ Mar 7 2004, 21:05 )
Tjo.

Har inte du redan fått en plats Froddan?

I.v.f, jag kanske gör bort mig helt när jag skriver det här, men jag uppfattade det som att olika förband hade olika krav på tjänsten som spaningsplutonbefäl. Har jag helt fel eller rätt?

I.v.f hade jag följande mönstringsvärden och har fått en tjänst som spaningspb.

I-prov: 8
Muskel: 6
Cykling: 8
Syn: 6
Hörsel: 9
Psykolog 8

I mina papper står det att jag uppfyller kraven för en chefsbefattning och om plikttjänstförmåga står det "Fyller kravet för att utbildas till en befattning med höga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig"
Det är alltså mina värden, och de räckte till tjänsten som spaningspb. Jag har fått inskrivningsbeslut från Pliktverket Norrland och de bekräftar tjänsten smile.gif

Vill du fråga något så når du mig på msn aj_43@hotmail.com. Observera dock att jag inte genomfört utbildningen.

Nja, men plats har jag fått.

Det är en lång historia, försökte förklara kort här: http://forum.SoldF.com/in...showtopic=10128

Vet du något kul om span då? Någon bra sida kanske?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.