Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hell is for Heros
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
JBP
inhandlade i dag en gammal krigsfilm som heter Hell is for Heros från 1961 som släppts på DvD. Filmen är svartvit och handlar om en handfull amerikanska soldater som befinner sig vid Siegfriedlinjen 1944. Nu undrar jag om det det var bortkastade pengar (iofs skitbillig 59:-) men ändå??

Nån som sett den? Dela med av era synpunkter!

/JBP
Haegg
Torde inte det lättaste sättet för dig att ta reda på om du kastat bort dina pengar vara att se den själv?

Jag tycker filmen är bra om man jämför med andra krigsfilmer från den tiden. Den känns helt okej även idag. Glöm som sagt inte bort att filmen har några år på nacken, det är inte "Black Hawk Down" direkt. Steve McQueen gör en bra rollprestation och det är alltid kul att James Coburn.
JBP
QUOTE (Haegg @ Mar 5 2004, 17:00 )
Torde inte det lättaste sättet för dig att ta reda på om du kastat bort dina pengar vara att se den själv?

Sant!

Dock ville jag bara höra lite om det var nån som hade några kommentarer ang filmen... självklart skall jag titta på den och skaffa mej en egen uppfattning.

/JBP
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.