Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tips på helikopter spel..
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Mellis
Jag tänkte höra lite om det finns några hyfsade helikopter spel idag, förr fanns det en heldel men det verkar inte som om det finns några idag, eller jag kanske har fel? TIPS tack worthy.gif
Kanna
Commanche är ju ganska bra tycker jag. Kolla på Novalogics hemsida. Novalogic
Rifleman/Medic
Naturligtvis GUNSHIP från Microprose. Finns både som kassett och diskett version.
Sttochen
worthy.gif Longbow 2...
bra och realistisk sim....samt att man även får flyga Kiowa och Blackhawk i den...kul att va sidogunner med minigun.....gaahhhhh...*installera*
nitrox
http://www.ebaumsworld.com/helicopter.shtml
;) ph34r.gif
adhesive
sant mi n kompis record

LeadHead
Comanche-Hokum, Apache-Havoc (gärna tillsammans) är inte helt fel heller.
Min favorit är dock Digital Integrations "Hind". Synd bara att den är så svår att få att fungera bra med en modern joystickconfiguration...
C DK012
Håller helt med LeadHead, och slår även ett slag för DIs Apache Longbow, gärna i kombo med Hind:en...

Fråga: Hörde nåt om att de skulle göra (ännu) en uppföljare till Apache vs. Havoc. Nån som kan bekräfta/dementera?
Mellis
QUOTE (Sttochen @ Mar 2 2004, 17:56 )
worthy.gif Longbow 2...
bra och realistisk sim....samt att man även får flyga Kiowa och Blackhawk i den...kul att va sidogunner med minigun.....gaahhhhh...*installera*

Har både Longbow & Longbow 2, riktigt bra spel när dom kom, dock fungerar inte spelet så bra längre under windows xp (iaf, inte för mig..).

- Commanche prövade jag en demo på dock gillade jag inte så mycket känslan i spelet, grafik var OK.. Fast jag söker något ännu extremare ;)
FNYXA
Jag körde Black Hawk simulatorn 1997 på 101 Airborne Div, när jag bodde hos en Black Hawk pilot.....

Det kan man kalla hkp spel.....Dom hade 8 st sammanlagt för bla Black Hawk , Cobra o Chinook , helt identiska cookpits.... Sammanlagda värdet -97 var 1.2 Miljarder Skr
nsky_517
ooh. det gammla spelet MIA! var ung. som desert strike(måste ju vart någon som spelade strike spelen!) men man flåg olika helicoptrar under Vietnam kriget. svin kul. worthy.gif
BJK
Min favorit bland Hkp-spelen !!

Även spelat A320 och MD-80 ! smile.gif
Panzerfaust
QUOTE (Mellis @ Mar 3 2004, 23:14 )
QUOTE (Sttochen @ Mar 2 2004, 17:56 )
worthy.gif Longbow 2...

Har både Longbow & Longbow 2, riktigt bra spel när dom kom, dock fungerar inte spelet så bra längre under windows xp (iaf, inte för mig..).

- Commanche prövade jag en demo på dock gillade jag inte så mycket känslan i spelet, grafik var OK.. Fast jag söker något ännu extremare ;)

Är du ute efter militära? Finns ju dom här räddnings spelen annars, vad dom nu hette unsure.gif Finns även en vitnamn verision, typ vitenam med evac eller något sådant. Grafiken är väl lite halvdant, men det är mycket svåra och i mina ögon realistiska spel. Inte som i dom gamla hederliga attack helikopter spelen där man oftast trycker a/z för att åka upp och ner, pil fram för att köra framåt, sen slöpper för att sväva laugh.gif Här måste du hålla den stilla helatiden. Rädda folk från vatten osv. Har dock inte lirat nya hleikopetrspel där man flyger attack helikopetr på bra länge, så jag vet inte hur dom är nu. Men sist jag provade va dom kvar på amiga stadiet.

Är du ute efter en utmaning så kolla om du hittar demo på något av rescue spelen, eller vitenam medevac. tror dom heter så. Kör man på svåraste dvs full realism så har man något att bita i. Vet inte hur många gånger det slutat illa för min del när jag ska rädda folk, allt från rotorbladen in i väggar till stjärten in i en båt eller liknande unsure.gif
Yman
Spelen Panzerfaust tänker på hör till serien SAR, Search And Rescue och finns i en uppsjö versioner.
De som är aktuella idag är "SAR4 Costal Heroes" och "SAR Vietnam MedEvac".
MedEvac har jag inte kört så värst mycket men det verkar helt okej.
Costal Heroes har jag kört en hel del, och bara det faktum att man har ytbärgare med höjer ju spelet något enormt...

Grafiken är helt okej, inget extremt men det är tillräckligt för att ge en härlig känsla när man dundrar fram i 140 knop över vattnet på en höjd av 25 fot biggrin.gif
Känslan i spelet är alltså även den bra, dock kommer man ju aldrig upp till samma känsla som i verkligheten... Jag saknar doften av fotogen :(

Åandra sidan skulle jag nog inte vilja göra såhär i verkligheten.
Har man en Hummer och en BK117 kan man göra såhär...
Panzerfaust
QUOTE (Yman @ Mar 4 2004, 11:00 )
Spelen Panzerfaust tänker på hör till serien SAR, Search And Rescue och finns i en uppsjö versioner.
De som är aktuella idag är "SAR4 Costal Heroes" och "SAR Vietnam MedEvac".
MedEvac har jag inte kört så värst mycket men det verkar helt okej.
Costal Heroes har jag kört en hel del, och bara det faktum att man har ytbärgare med höjer ju spelet något enormt...

Grafiken är helt okej, inget extremt men det är tillräckligt för att ge en härlig känsla när man dundrar fram i 140 knop över vattnet på en höjd av 25 fot biggrin.gif
Känslan i spelet är alltså även den bra, dock kommer man ju aldrig upp till samma känsla som i verkligheten... Jag saknar doften av fotogen  :(

Åandra sidan skulle jag nog inte vilja göra såhär i verkligheten.
Har man en Hummer och en BK117 kan man göra såhär...

hehe!

"hull damage"
Har försökt trixa med såna där grejer, men jag lyckas alltid ta kål på mig själv. Slutar alltid i en våldsam krash. Kör endast emd mus och tangentbord också... Massa knappar att hålla reda på, blir så rörigt.
danno
Jag spelade massor av Vietnam MedEvac förut och gillade det skarpt. Flygningen kändes realistisk och uppdragen var hyggligt kul, dock blev uppdragens karaktär för lika varandra efter ett tag. Men jag rekommenderar det ändå!

Hovra in över en fiendeby och klicka på rätt knapp så man byter från pilot till dörrskytt på M60n... ra-ta-ta-ta-ta... "get some get some"...
flyg_micke
LONGBOW 2 från 95.. ett av dom roligast helikoperspel jag spelat.
6n.gif
Ful
Tigerheli till nintendo 8-bit, helt oslagbart smile.gif
LeadHead
Longbow 2 lär inte vara från 95. Möjligen 97-98.

Uppföljaren till Apache-Havoc heter Comanche-Hokum (observera ett "M") och kan saminstalleras så att man kan köra alla kampanjer med alla fyra helikoptrarna.
Sttochen
hehe.... worthy.gif Desert Strike kanske.......kanske inte så bra känsla, men faan va kul det är!
Fu Frippe
QUOTE (Rifleman/Medic @ Mar 1 2004, 23:28 )
Naturligtvis GUNSHIP från Microprose. Finns både som kassett och diskett version.

Amen!

Fan vad man spelade det när det kom, och vilken grafik man tyckte det var!

*Aaah! those were the days..... wub.gif *
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.