Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Slitz
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Calle no1
Kom över ett ex av senaste Slitz, där dem skriver om Sveriges jägarförband. Som MIP/MÖP hittar man direkt en massa felaktigheter och konstigheter, men ibland lyckas dem till och med skriva rätt...

Nu till en fråga: I en faktaruta nämner dem att brittiska SAS omfattar en styrka på cirka 5000 man, för mig låter det på tok för mycket, även om man räknar in TA SAS. Någon som kan kommentera detta?

Sedan nämner dem ordet "elit" femtioelva gånger, vilket jag är allergisk emot, Sverige har endast ett förband som kan kallas elit anser jag och det är SSG, (kanske FJS insatskomp. också). Lite tråkigt för K3 jägarna att kallas för luftburet infanteri också, även om det inte är helt fel. Divundbat glömdes bort helt tyvärr.

Och så glöm inte att baskern är den slutgiltiga symbolen för att man är en fullvärdig jägare...

Slitz kan aldrig ha fel väl? 7.gif *ironisk*
Fu Dahlberg
Med tanke på vilken skit Slitz och likasinnade tidningar är, så skall du inte förvänta dig något speciellt...
Ragulin
... "med fienden i brunögat"...?
RQT
Hehe. Ja, vi satt och plockade ihop våra stridsvästar när Slitz kom. Lite skojj när dom tar kort på oss och säger att dom ska göra ett reportage om svenska elitförband. Kul att bli kallad elitsoldat efter 7 dagar i lumpen biggrin.gif Synd att inte det kortet kom med.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.