Jump to content

Henrik Svensk medaljerad för SoldF.com


903Lew

Recommended Posts

http://cynismer.blogspot.com/2010/03/medal...-livgardet.html.

 

Skämt åsido vill jag ge Henke en eloge då detta forum och siten ger oss ett välstrukturerat forum för att diskutera militära frågor. Danke!

 

 

 

EDIT: Kass länk, Mikkys nedan är klart bättre då min egna beslutat sig för att dö.

Edited by Krook
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Jag har under drygt två veckor vetat om det, men inte velat säga något förrän det blev officiellt.

Inte ens BlåGula har fått reda på det förrän idag.

 

Under Fredsbaskrarnas årsmöte 2010-03-27 fick jag mottaga Fredsbaskrarnas medalj "The Nordic Blue Berets MEDAL OF HONOR" i valör Brons.

 

Motiveringen lyder:

 

Henrik har genom sitt forum givit fredssoldater (både blivande och varande)

och deras anhöriga möjligheten att kommunicera med likasinnade.

 

Självklart är det inte jag som ensam skapat detta, utan det är ju givetvis så att det är medlemmar och de hårt arbetande BlåGula som sett till att forumet blivit den mötesplats det blivit.

Det är ett i mina ögon formellt erkännande och uppskattande av det vi på SoldF Forum står för och bidrar med.

 

Jag vill passa på att tacka alla BlåGula och medlemmar för er insats och hoppas att vi i tillsammans i framtiden kan utveckla SoldF till något mycket mer än idag.

Försvarsmakten står ju inför en rad nya förändringar i närtid, förändringar som gör att även vi på SoldF måste tänka nytt och framåt för att vara en betydande mötesplats även i morgon.

 

TACK!

/Henrik Svensk

 

Kim Svensson var med och fotograferade och det är hans bilder som bifogas nedan.

20100327_Fredsbaskrarna_m_te_86.jpg 20100327_Fredsbaskrarna_m_te_105.jpg 20100327_Fredsbaskrarna_m_te_120.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

"Äntligen!!" ..som någon skulle har utropat.

 

..och även ett grattis till Johanne Hildebrandt givetvis. Nu när hon ändå fick vara med på bild tillsammans med Henke.

 

:)

Edited by Kimster
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Jag hoppas Fredsbaskrarna lägger upp alla motiveringarna. Det verkar tyvärr som den tredje medaljören kommit lite i skymundan.

Hon heter,om jag inte har fel, Charlotta Blomberg och är aktiv inom bl.a. kamratstödet.

 

Jag vill passa på att GRATULERA övriga medaljörer Johanne och Charlotta och även de som inte syns på bild som mottog Fredsbaskrarna Sveriges egna medaljer i Guld och Silver. GRATTIS!

 

Dessutom vill jag tacka Fredsbaskrarna för ett trevligt arrangemang.

TACK!

Den gröna världen i Sverige har under min levnadstid alltid varit ganska liten och än mindre blir den i framtiden. Så givetvis stötte man på lite folk i grönt man inte träffat på många år vilket är kul.

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas Fredsbaskrarna lägger upp alla motiveringarna. Det verkar tyvärr som den tredje medaljören kommit lite i skymundan.

Hon heter,om jag inte har fel, Charlotta Blomberg och är aktiv inom bl.a. kamratstödet.

 

Jag vill passa på att GRATULERA övriga medaljörer Johanne och Charlotta och även de som inte syns på bild som mottog Fredsbaskrarna Sveriges egna medaljer i Guld och Silver. GRATTIS!

 

Dessutom vill jag tacka Fredsbaskrarna för ett trevligt arrangemang.

TACK!

Den gröna världen i Sverige har under min levnadstid alltid varit ganska liten och än mindre blir den i framtiden. Så givetvis stötte man på lite folk i grönt man inte träffat på många år vilket är kul.

 

Helt rätt, Henke, hon heter Charlotta Blomberg. Motiveringarna till övriga medaljörer skall fixas från medaljkommittén snarast.

 

Fanjunkar´n (som fortfarande har en del kontakter med styrelsen) :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

FBS Guld

Bo Putte Palmgren "Har under många år arbetat såväl för Förbundet och på lokal nivå"

 

Ingberth Andersson "Har under många år arbetat med kansliet och gjort detta på ett förtjänstfullt sätt"

 

Peter Strandman "Har under många år arbetat med kansliet och gjort detta på ett förtjänstfullt sätt"

 

Peter Backeus "Har under många år arbetat med kansliet och gjort detta på ett förtjänstfullt sätt"

 

Sten Jakobsson "Har under många år arbetat med kansliet och gjort detta på ett förtjänstfullt sätt"

 

Mikael Bagge "Har under många år arbetat med kansliet och gjort detta på ett förtjänstfullt sätt"

 

Ulf Helgesson "Har under många år arbetat med kansliet och gjort detta på ett förtjänstfullt sätt"

 

Anders Beckman "Har under många år innehaft ett antal ämbeten i Fredsbaskrarna"

 

Anders Sundin "Har under många år arbetat såväl för Förbundet och på lokal nivå"

 

FBS Silver

Elisabeth Andersson "Har under många år verkat för Förbundet på lokal nivå (Örebro)"

 

Peter Stenbäck "Har under många år verkat för Förbundet på lokal nivå (Örebro)"

 

Bo Carlsson "Har under många år verkat som kassör för Förbundet"

 

BNBB Brons

Henrik Svensk "Grundare av soldF.com, har genom sitt forum givit fredssoldater (både blivande och varande) och deras anhöriga möjligheten att kommunicera med likasinnande"

 

Charlotta Blomberg "För sitt engagemang med Gula Bandet"

 

Johanne Hildebrandt "För sitt journalistiska engagemang för svenska veteraner och deras vardag"

Link to comment
Share on other sites

Jag passar på att få gratulera, och slänger också in en ryggdunk för den välskrivna bokanmälan som hr Svensk bidrog med i ett nyligt nummer av "Pennan och Svärdet". Mycket roligt att se ett känt SoldF-namn i SMB:s katalog! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...