Jump to content

Några frågor


A2Keltainen

Recommended Posts

Tja!

Jag har några enkla frågor som ni kanske kan svara på:

 

Vilket förband är hårdast?

 

Är flygbasjägarna riktiga jägare? Jag har hört att de inte är det.

 

Vilken automatkarbin är bäst? Min kompis säger att M-16 är bättre än AK-47, för Navy SEAL:s använder M-16, men jag läste i ett nummer av Soldier of Fortune att AK-47 är världens mest använda automatkarbin, så därför måste den vara bäst. :ak::ak::ak:

 

Min brorsa har en kompis som känner en som är med i SSG. Han sa att de är bättre än Navy SEAL:s, SAS och Spetsnaz. Stämmer det? Själv tror jag att Navy SEAL:s är bättre än Delta Force, för i de datorspel jag spelat så vinner alltid Navy SEAL:s över Delta Force. Jag har även läst på nätet att SEAL:s får steroider av sina läkare för att bli extra stora, så jag har oxå börjat käka ryssfemmor. Jag fattar inte varför en del är så dumma att de inte käkar ryssfemmor. Jag menar, man får grymt med muskler på kort tid. Kanske är de rädda för att vara starka. Men vill de vara svaga töntar så är det deras problem. :/

 

Jag tänkte köpa en kniv och behöver lite tips. Kniven måste vara minst en halvmeter lång och ha ihåligt handtag fyllt med ett fett survival kit, för det har alla bra knivar. Är det döskallar och ormar på kniven så är det plus. Vilken kniv ska jag köpa? P.S. Kom inte och säg att jag inte behöver en kniv som är över en halvmeter lång, för jag vet minsann vad jag pratar om för jag har läst flera böcker om SAS.

 

Jag vill ha en hård tjänst där jag får en tuff basker (grön :=o eller vinröd), men jag vill inte träna eller slita. Har ni några tips på bra tjänster åt mig? Jag har inte gjort lumpen, men jag VET att jag skulle kunna bli med i SSG om jag bara vill. Jag har funderat på att bli attackdykare, men jag undrar om jag måste kunna simma för att bli det. OBS: Jag vill inte ha någon tjänst som tjejer klarat, för de är inga bra tjänster. Tjejer kanske duger till saker som att vara sekreterare i någon stab och att laga mat, men låt oss män sköta krigandet. :camo:

 

Är det ok att ta med sin kulspruta hem och såga av pipan på den? Jag har hört att det är mycket enklare att skjuta med en hand från höften om man sågar av pipan på den först. Sen så kan man sätta på en sådan där cool snipergrej längst ut på pipan som gör att det inte låter något när man skjuter med kulsprutan. Jag vet att de går att bygga av petflaskor och lite eltejp, så jag fattar inte varför befälen är så dumma att de inte byggt sådana till alla kulsprutor.

 

Min kompis låg inne som fallskärmsjägare i Gävle och de hade en förhörs och tortyrövning som var tre månader lång. Har kustjägarna lika hårda övningar? Jag tror att kustjägarna är hårdare än fallskärmsjägare. Fallskärmsjägarna kanske är bra på att vandra i fjällen och så, men när det gäller combat så rular kustjägarna. :camo::uzi

 

Får man lära sig flygsparkar när man gör lumpen? Jag har sett på film att de funkar hur bra som helst. Varför slösar försvaret en massa pengar på saker som bomber och kanoner när butterflies och nunchas funkar lika bra? Jag slog till en kille med nunchas, och han ramla ner i backen direkt. Hur mycket mer bevis kräver ni?

 

Jag undrar om jag kommer att få ta emot besök av min flickvän när jag ligger ut i fält? Jag undrar också om det är ok att jag tar med mig min egen soffa och TV till lumpen?

 

Jag kommer att ha en Volvo 240 när jag rycker in och jag undrar om jag får köra i den i lumpen istället för försvarets bilar, som verkar hur tråkiga som helst. De har ju inte ens stereo med riktigt basljud. Att köra tank verkar rätt så coolt, men jag tror inte att tanksen är lika bra som min bil.

 

Är det någon som har bilder av Sveriges hemligaste militära skyddsobjekt som ni kan lägga upp här på SoldF? Det vore skitschysst om ni även har ritningar och kartor. Jag håller på och gör en mod till ett datorspel och behöver dom till det. Om ni har namn och telefonnummer till cheferna för skyddsobjekten, så vore det extra bra, för då kan jag ringa till dom om jag undrar över något.

 

Måste jag bära försvarets uniform när jag gör lumpen, eller är det ok att jag använder min svarta ursnygga SAS uniform som jag har när jag och mina kompisar kör paintball? Min uniform har en skitcool rånarluva med fastsytt rött pannband som gör att man ser hur tactical ut som helst. :camo: Jag gissar att befälen skulle skita på sig av avundsjuka när jag kommer till morgonuppställningen iklädd den. :uzi

 

Vad är det för dumma politiker som bestämt att Sverige inte ska kärnvapen? Kanske samma dumma politiker som tagit alla pengar från försvaret. :2guns::2guns: Vem som helst kan ju fatta att kärnvapen är det som gäller. Inse vad fienden ska bli paff när vi bombar honom med kärnvapen. Jag menar, hur mycket har kanoner och tanks att komma med mot kärnvapen? :camo: Inte mycket. Det är kanske dags för politikerna att vakna upp och se sanningen. Bara för att några skuma vänstertyper är rädda för strålning, så kan vi inte offra hela svenska försvaret genom att inte ha nukes. Sverige MÅSTE ha kärnvapen och vi MÅSTE ha det nu. Vi borde även skaffa några hundra B-2or för att kunna bomba Ryssland med kärnvapnen om de försöker anfalla oss. Jag såg ett program på Discovery om B-2 och de är skittuffa.

 

Jag hörde av en kompis att EU och Ryssland håller på att bygga upp en gemensam styrka utrustad med taktiska kärnvapen som kan besegra allt Pentagon kan förfoga över. Är det någon vet om SSG ska ingå i den. Jag tror SSG vore skitbra att ha i den styrkan för kunna slå ut det indisk-bangladeshiska Star Wars projektet innan de hinner bomba oss. Kompisen sa även att svenska försvaret håller på att sätta upp en snabbinsatsstyrka som ska åka till Indien och kriga. Hur anmäler jag mig till den. Jag tycker det verkar skitgrymt att kriga och alla som inte tycker det är fjollor som sviker sitt land. Om vi har tur, så kanske svenska politiker hinner få tummen ur och vi kan ha kärnvapen i snabbinsatsstyrkan. Det skulle visa alla vem som bestämmer. Jag hoppas Sverige hinner gå med i den styrkan innan USA anfaller Sverige, men det är klart, USA har nog inte så mycket att komma med mot våra jägare. :D:winner:

 

Hur blir jag sniper? :D Jag tycker att det verkar skittufft att skjuta folk i huvudet på 3 km avstånd. Får man välja vilket snipergevär man vill, eller måste man ta det som försvaret har? Jag tycker att det verkar mycket tuffare att skjuta med något annat snipergevär och speciellt då ett sånt där som har ett coolt lasersikte. Det är fett som fan när det lyser en prick i pannan och sedan sprängs hela huvet. :winner::banana

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

@A2:

 

Oerhört Pricksäkert.

Vackert.

Perfekt.

Skitbra.

 

...det jävliga är att det mesta förmodligen är kopierat rakt av. :P

 

På alla dina frågor skulle jag tveklöst svara: Kanske!

Gonatt! :eeh:

Link to comment
Share on other sites

Halvseg innanför pannbenet och klockan är efter 3 på morgonen.

 

Läser ett par rader.. Fattar..... Ingenting! :eeh:

 

Men va fan nu då!?! Karldj**eln har ju 1300+ inlägg, har han blivit lobotomerad sen sista inlägget eller?

 

DÅ! Gick det upp en hel låda av Liljeholmens STORA ljus. Ironi... Att jag kunde missa det. (Skyller på tidpunkten och hjärnans tillfälliga status..)

 

:) *LOL* :camo: Lysande sammanfattning A2Keltainen! Garvade onödigt mycket, men det var vad jag behövde! Tack för ett riktigt gott skratt!

Link to comment
Share on other sites

@A2.

Lyfte min morgon efter att ha gått igenom debatten om bidrag mm.

Ironi är bland det roligaste som finns. :eeh:

 

@julenissen

Ryssfemmor är ett slang uttryck för anabola steroider, om det nu inte gick fram av texten.

 

//Sgt Papa Bear

Link to comment
Share on other sites

@A2

:clap::)

Helt rätt, nåla den här tråden och skriv i rubriken:

"Till Dig som är ny på forumet, läs igenom följande inlägg. Om Ditt eget innehåller några av dessa frågor/formuleringar bör Du kanske tänka till en gång extra innan Du postar"

:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne

Ett tillägg till Gators tips:

 

"Till Dig som är ny på forumet, läs igenom följande inlägg. Om Ditt eget innehåller några av dessa frågor/formuleringar bör Du kanske tänka till en gång extra innan Du postar."

 

"Du borde även tänka över ditt framtida engagemang i någon av världens försvarsmakter och kraftigt överväga att välja en annan och mindre krävande livsstil."

Link to comment
Share on other sites

Underbart. Lite för bra svenska dock. Gödsla med lite stavfel, särskrivningar och syftningsfel så skulle jag gå på den.

Jag hade ursprungligen tänkt att göra det, men orkade inte, utan lät det vara som det var.

 

Edit: Jag får även passa på att tacka Vysotskij, då han kom med några goda idéer i sammanhanget.

Link to comment
Share on other sites

A2: Du är skyldig mig en kudde....

Jag skrattade så jag trillade av stolen och behöver nu en extra kudde att sitta på

 

Ironi när den är som bäst :D

Link to comment
Share on other sites

*gråter av skratt* :)

 

Men kärnfrågan är ju obesvarad: vilka ÄR hårdast? Och FÅR man såga av pipan på kulsprutan?

 

B)

 

Skitsnyggt, helt enkelt...men som sagt är det för bra svenska...lite fler stavfel och postat under annat namn skulle jag köpt det rakt av.. :D

Link to comment
Share on other sites

Såga av pipan och visa den för befälen, du lär nog få veta rätt snabbt om du har gjort rätt eller fel ;)

user posted image

Bilden tagen från SoldFs sida om Kulspruta 58 och modifierad

 

Och alla jägare vet ju att det egna kompaniet är hårdast! :D

 

//Jed (inte jägare)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...