Jump to content

- - - - -

Gamla fotoalbum sökes...

3 replies to this topic

#1 Lynx_39

Vicekorpral

• Nivå 7
  • 248 posts
  • GU:Infanteriet/mek
  • Tjänst:Anonymt

Posted Tuesday 30 September 2003, kl 22:25

Hej!

Denna post har varit med en gång tidigare, för en lång tid sedan.
Med en hel rad nya intressanta medlemmar så anser jag att det är dags att förnya uppropet!

Jag söker efter gamla fotoalbum, för att bevara historien.
Alla ni som vet om att ni har / haft bekanta som gjort lumpen på 30, 40 och 50-talet...kolla om de har några foton hemma, eller uppe på vinden!!

Genom det förra uppropet inkom ett par medlemmar med en rad intressanta foton, som kunde bevaras till eftervärlden - i specialarkiv.

En fin skatt kom fram genom dussintalet foton via barnbarnet till en herre som tjänstgjorde vid I 9 / P 4 i Skövde under beredskapsåren - här syntes bl.a. strv m/21-29, strv m/37, strv m/38, strv m/39, strv m/40 L, strv m/41 samt strv m/42. ,O

Dra ert strå till stacken och hjälp till med att bevara en del av svensk pansarhistoria eller liknande!
Jag ber Er! :D

Mvh,
Lynx_39
"Knowledge not shared - is knowledge lost!"

#2 Torak

1:e Sergeant

• Nivå 8
  • 864 posts
  • Placering:Skottland, UK
  • GU:Flygvapnet
  • Tjänst:Stab/Underrättelse

Posted Wednesday 01 October 2003, kl 11:49

Morfar tjanstgjorde i nagot specialforband under WW2, men han sparade nastan inget fran sin tid inne - han sag tydligen alldeles for mycket som han inte ville se, han smalte t o m ner sina medaljer.

Daremot kan jag se om Mormors bror har nagra bilder fran sin tid i flottan, jag aterkommer om jag kan hitta nagot.
Non Levitas Tolero Fatui

#3 dxl

Förvaltare

• Nivå 5
  • 2,942 posts
  • Kön:Man
  • Placering:Västra slutvärnet
  • GU:Träng
  • Tjänst:Stab/Underrättelse

Posted Wednesday 08 October 2003, kl 01:07

Min morfar låg ju i flottan och jag tror han har en hel del bilder...
Risken finns dock att dom åkte ut ihop med allt annat när han och mormor flyttade.

(kuriosa fartyget han låg på var jagaren Småland, jagaren som nu är museum i Göteborgs hamn)
To glory and adventure
"Today's forecast calls for 30mm HE rain with a slight chance of hellfires"

#4 Ize-Q

Vicekorpral

• Nivå 7
  • 268 posts
  • Placering:sverige
  • GU:Infanteriet/mek
  • Tjänst:Anonymt

Posted Wednesday 08 October 2003, kl 17:26

http://forum.skalman...opic.php?t=8243

kolla in denna länk.
jag skapade den på ett historierelaterat forum då jag har ett liknande intresse,men det är bara jag som har postat bilder hittils :(

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users