Jump to content

nametag.se - långa lev.tider och svarar inte på mail.


Guest Fk Fjun

Recommended Posts

Guest Fk Fjun

HejÄr det någon som vet hur man får kontakt med företaget "nametag.se? De säljer olika militära märken, gradbeteckningar etc., varför jag i min desperation provar denna kanal.Jag beställde (och betalade) för material därifrån för snart sex veckor sedan. Nametag.se har ännu inte leverarat och de svarar heller inte på telefon eller e-post./Fk Fjun

Edited by henke
Förtydligat rubriken/Henke
Link to comment
Share on other sites

har samma erfarenhet av detta företag.

 

hade helt och hållet glömt att jag beställt av dom, när det helt plötsligt damp ner ett paket med två små pinaler.

 

har ett lite svagt minne av att jag läst på deras sida eller någon annanstans att dom inte tillverkar produkterna själva, utan tillverkningen sker i Kina.

Kan vara en orsak till den långa leveranstiden.

 

men det ger ju inte skäl till att inte svara på varken telefon eller mail.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Emil Karlsson

Jag har väntat sedan augusti på mina pinaler det är snart tre månader sedan. Jag gillar ju deras utbud men leveranstiden bör de kunna korta ner ganska mycket. jag tyckte att conrad.se hade lång leveranstid på sina varor, två veckor tog det för dem, men detta tar ju priset.

 

/5023 Karlsson

Link to comment
Share on other sites

Om ni snokar lite på hemsidan så kan man hitta hans namn och adress vilket gör att man på andra hemsidor kan hitta hans telefonnummer vilket underlättar direkt kommunikation.

 

Efter vidare snokande kan man även hitta honom på det ledande sociala mediet.

 

Har själv mailat företaget 3-4 gånger utan svar så jag förstår er frustration.

Link to comment
Share on other sites

Får väl se när ens grejor dyker upp, har beställt textilnamnband till hela gruppen. (inte så kul att ligga ute med 1400kr)

Hoppas bara dom blir rätt och dyker upp någon gång, är 2 veckor sedan man beställde, samt att jag har mailat och frågat så att ordern blir rätt, men inte fått svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Orderbekräftelse 2/10 - pengarna drogs 4/10 - ingen leverans än så länge...

 

Även om man inte har "marginaler" så borde ju ett svarsmail om att namnbanden är skickad för tillverkning ( i Långbortistan antagligen...) finnas utrymme för - det kostar ju inget i porto...

Link to comment
Share on other sites

Jag fick mina tidigare i höst och det tog ganska länge. Har för mig jag nästan glömde bort att jag hade beställt något överhuvudtaget. Det var dock ingen brådska och nu är jag nöjd med vad jag fått men jag förstår självklart frustrationen att inte få någon information om händelseförloppet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beställde den 11 september och även detta har inte dykt upp ännu, har mailat men inget svar.

Nån som vet, brukar de ta en sån här tid från detta företag?

 

Enligt mig själv och andra som skrivit i denna tråden......ja!

 

Du kan vara beredd på att det kan ta så lång tid att du helt glömt bort att du beställt från nametag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det värsta tycker jag är att tidningen hemvärnet fortsätter printa reklamen för nametag.se i tidningen när de sköter sina leveranser så dåligt
Är tidningen informerad om de dåliga leveranstiderna då?
Nu är det väl inte tidningen i sig som säljer annonsutrymme, utan ett en separat annonsbyrå - och jag gissar att de inte bryr sig nämnvärt.

 

Jag har skickat ett mail om nametag och denna tråd till tidningens annonssäljare med kopia till tidningens redaktör - får jag något svar så skriver jag det i tråden sedan.

Edited by LtLag
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag har skickat ett mail om nametag och denna tråd till tidningens annonssäljare med kopia till tidningens redaktör - får jag något svar så skriver jag det i tråden sedan.

 

Har fått svar från Therese Åkerstedt, chefredaktör Tidningen Hemvärnet:

 

Hej

 

Vi vill givetvis bara ha annonsörer som är pålitliga.

 

Eftersom det verkar vara fler som har samma problem så ska vi kolla upp det. Är det så att det ex tar tre månader till leverans ska leverantören givetvis skriva det så man vet det när man beställer. Hör av dig när/om det fungerar och be andra också göra det ...

 

Fördelen med att vara ansvarig utgivare är att jag helt enkelt kan säga nej till att publicera vissa annonser, men då måste jag ju också bli informerad om ev problem vilket du så förtjänstfullt gjort.

 

Hälsningar,

 

Therese Åkerstedt

Chefredaktör

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har en länk till Nametag på min hemsida (vars namn pga reklamförbudet skall förbli oskrivet, men det har med brandgula band att göra) så har jag lagt till info om långa väntetider och en länk till denna tråden.

Man vill ju inte att någon stackare skall bli lurad pga en länk jag har lagt in.

Edited by 32LvTropp
Link to comment
Share on other sites

Har själv drabbats. Tre månader sedan jag beställde nu.

ARN är av flera anledningar ingen aktuell väg att gå för någon som drabbats.

Om någon betalat med kreditkort kan man göra samma invändningar mot kreditbolaget, d.v.s häva köpet. Kan vara en utväg.

Om man betalat med kontokort så är det mer tveksamt. Dröjsmål från säljarens sida är inte förenad med några direkta konsekveser. Visst, du kan häva köpet om det skulle vara av väsentlig betydelse (tveksamt). Fullgörelse av köpet (ja det är ju det man önskar).

 

Tyvärr blir det nog att vänta.

Link to comment
Share on other sites

Intressant att de är fler som har samma problem. Hur länge kan man vänta innan man kan göra någon slags anmälan? För varje dag som går så känner man sig mer och mer som den nakna kejsaren.

 

Anmälan var? Enligt min uppfattning kommer en anmälan till ARN inte ge något resultat, om de formella kraven för prövning ens är uppfyllda.

Framställ krav på hävning och återbetalning, för att sen anmäla till Kronofogden. Men det skulle antagligen kosta mer än det smakar.

Edited by Frekvenz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...