Köpa bra kängor till väktare/ordningsvakt i skåne? :-)
Started by Zugen, 2010-02-13, kl 13:47
3 replies to this topic
Posted Saturday 13 February 2010, kl 13:47
Som sagt har kollat lite på naturkompaniet samt fri tid i Ängelholm men jag kanske har missat någon bra affär?
Vill ha kängor som inte är för varma och som man kan gå i längre stunder utan att det blir jobbigt, när jag ronderar som väktare går jag cirka 1-3mil per pass. Hade tänkt åka iväg i veckan och köpa dem så kom med så mycket tips och erfarenheter som möjligt, så blir jag en glad pojke
Posted Saturday 13 February 2010, kl 19:14
Är själv väktare och har ibland haft större glädje av billiga skruttskor än "finare" märken. Det du bör göra är att prova dig fram och inte kolla på prislappen. Tag sedan de två bästa och låt sedan din hjärna, plånboken och fötterna diskutera saken.
Kolla med löplabbet, motsvarande, om du kan gynnas av ilägg. Du är ung och frisk nu men dina knän tillverkas inte längre, tag hand om dem. Gå in kängorna med iläggen i från början.
Side zip är bra och sparar tid.
Upriktigt: Strunta i märken och coola modeller. Dina fötter och knän vet bättre än hela SoldF vad som passar dig.
(KÖP SKOFETT! Smörj in detta m.h.a. hårtork Fetta in skorna minst en gång i månaden. Tag ur iläggen på kvällarna. Använd fett med svärta för bra puts.)
/L
(Edit: Stafninngggh..)
Kolla med löplabbet, motsvarande, om du kan gynnas av ilägg. Du är ung och frisk nu men dina knän tillverkas inte längre, tag hand om dem. Gå in kängorna med iläggen i från början.
Side zip är bra och sparar tid.
Upriktigt: Strunta i märken och coola modeller. Dina fötter och knän vet bättre än hela SoldF vad som passar dig.
(KÖP SKOFETT! Smörj in detta m.h.a. hårtork Fetta in skorna minst en gång i månaden. Tag ur iläggen på kvällarna. Använd fett med svärta för bra puts.)
/L
(Edit: Stafninngggh..)
Edited by Laqez, Saturday 13 February 2010, kl 19:15.
Inget ger mig en tryggare känsla än en röd och vit armbindel som syns vida kring och en officer som lovar att ryska skarpskyttar respekterar Genevekonventionen.
Posted Sunday 14 February 2010, kl 06:57
Märkes nojja i all ära, men jag kan varmt rekommendera två märken som jag själv varvar mellan beroende på uppgift.
Lowa: Modellen Urban Security, Bra för fordons tjänst och inomhus rondering/centrum vakt då dom är väldigt mjuka och känns nästan som gymnastikskor när du håller högt tempo / Springer, men med bibehållen stabilitet,
+ Blixtlås på skaftet som gör luftning under tjänst samt av på mycket smidigare!
+ Finns även med Goretex, dock lite dyrare.
+ Rätt vettigt pris i förhållande till kvaliten.
- "Flextyget" som sitter innanför blixtlåset fransar lätt upp sig vid ihärdigt användande.
Meindl: Modellen Performance, Bra för längre utomhus pass och längre gångsträckor Goretex, vilket håller fötterna torra och varma, stora, stabila.
+Goretex och otroligt hög kvalite
- Dåligt med luftningsmöjligheter under passets gång
- Tar långt tid att få av och på, vilket är lite bökigt om man vill vila fötterna under tex rast
- Lite väl dyra, men jag tycker dom är värda pengarna.
Men som summasummarum, som tidigare talare sa, det är dina fötter som bestämmer, och det märks rätt fort om man valt fel, Som vakt har man trots allt en hel del utrustning på sig.
Jobbar själv som Skyddsvakt/Väktare.
Lowa: Modellen Urban Security, Bra för fordons tjänst och inomhus rondering/centrum vakt då dom är väldigt mjuka och känns nästan som gymnastikskor när du håller högt tempo / Springer, men med bibehållen stabilitet,
+ Blixtlås på skaftet som gör luftning under tjänst samt av på mycket smidigare!
+ Finns även med Goretex, dock lite dyrare.
+ Rätt vettigt pris i förhållande till kvaliten.
- "Flextyget" som sitter innanför blixtlåset fransar lätt upp sig vid ihärdigt användande.
Meindl: Modellen Performance, Bra för längre utomhus pass och längre gångsträckor Goretex, vilket håller fötterna torra och varma, stora, stabila.
+Goretex och otroligt hög kvalite
- Dåligt med luftningsmöjligheter under passets gång
- Tar långt tid att få av och på, vilket är lite bökigt om man vill vila fötterna under tex rast
- Lite väl dyra, men jag tycker dom är värda pengarna.
Men som summasummarum, som tidigare talare sa, det är dina fötter som bestämmer, och det märks rätt fort om man valt fel, Som vakt har man trots allt en hel del utrustning på sig.
Jobbar själv som Skyddsvakt/Väktare.
Posted Sunday 14 February 2010, kl 07:37
Jag har anvant Magnum boots sedan mitten av 90-talet. Fanns da jag arbetade som vaktare/hundforare i sverige, for c.a 15 ar sedan, aterforsaljare i bade sthlm, malmo och gbg.
http://www.magnumboots.com/
Har nott ut flera olika modeller men ha deras "Elite Spider 8.0" som personlig favorit. http://www.magnumboo...s/prod/5469.asp
Mycket latt, stabil och avlastande kanga som funkar lika bra vid langa tunga ryggsacksmarcher som snabb sprangmarch.
Den ger ocksa mycket bra skydd runt fotled, vilket ar ett stort + om man som jag ror sig mycket i stenig terrang.
/Fred
http://www.magnumboots.com/
Har nott ut flera olika modeller men ha deras "Elite Spider 8.0" som personlig favorit. http://www.magnumboo...s/prod/5469.asp
Mycket latt, stabil och avlastande kanga som funkar lika bra vid langa tunga ryggsacksmarcher som snabb sprangmarch.
Den ger ocksa mycket bra skydd runt fotled, vilket ar ett stort + om man som jag ror sig mycket i stenig terrang.
/Fred
-"Freedom isn't free. We all have to give something.....some give it all."
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users