Edited by Granis, Tuesday 26 January 2010, kl 10:26.
SU-25 (mm) ombord på "Admiral Kuznetsov"
Posted Tuesday 26 January 2010, kl 10:19
Posted Tuesday 26 January 2010, kl 15:18
Granis, on Jan 26 2010, 11:19, said:
Nej, för han får ju en rejäl studs också så stötdämparna verkar inte riktigt anpassade
Kroken sitter allra längst bak och det gör ju att bakpartiet lyfts upp litet extra och ger extra gir också
Jag jämför med bromskrokproven på danska Drakens nödsystem i början på 70-talet;
35:an är ju också smalbent och hade kroken allra längst bak, vi höll på att vippa kärran vid första provet därför att en av linbromsarna
bromsade mer än den andra visade det sig
Så kanske hangarfartygsbromsarna inte är så bra heller
Men F-18 är väl ganska smalbent, även kontra spännvidden?
Edited by Dacke feiden, Tuesday 26 January 2010, kl 17:21.
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 01:32
Halvlyckad? Landningsstället vek sig. Planet är för klent för att operera på ett hangarfartyg...
reading murder books, tryin to stay hip -- B. Idol
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 06:21
bqt, on Jan 27 2010, 01:32, said:
Halvlyckad? Landningsstället vek sig. Planet är för klent för att operera på ett hangarfartyg...
Fascinerande, en enda videosnutt på youtube, och utifrån det dömer ni ut ett system.
"All men are equal. All men, that is, who possess umbrellas."
E.M. Forster
Lecturer in Approximate Accuracy
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 09:20
imint, on Jan 27 2010, 07:21, said:
Fascinerande, en enda videosnutt på youtube, och utifrån det dömer ni ut ett system.
Japp. Och kom inte sedan och säg att vi inte är snabba.
Men landningen var inte extremt hård, och landningsstället viker sig direkt. Alternativet är ju att det planet redan hade ett skadat, och rejält försvagat höger landningsställ. Men jag kan inte tro att Ryssarna inte klarar av att serva och se om saker inte är i ordning på det sättet.
Du får gärna ge din syn på det hela.
Det är för övrigt lite relevant, och intressant, med tanke på Sea-Gripen. Landningsställ vill jag minnas är en av dom saker som nämnts som behöver modifieras...
reading murder books, tryin to stay hip -- B. Idol
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 10:48
bqt, on Jan 27 2010, 10:20, said:
Men landningen var inte extremt hård, och landningsstället viker sig direkt. Alternativet är ju att det planet redan hade ett skadat, och rejält försvagat höger landningsställ. Men jag kan inte tro att Ryssarna inte klarar av att serva och se om saker inte är i ordning på det sättet.
Det är för övrigt lite relevant, och intressant, med tanke på Sea-Gripen. Landningsställ vill jag minnas är en av dom saker som nämnts som behöver modifieras...
1,31 sek så ser man att stället nog inte vikt sig, så en punka då: Ryssarnas däck brukar inte vara nåt vidare heller
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 11:51
Ska vara en aning spännande att dra iväg med en fullastad Su-25:a utan katapult, de är ju inte direkt övermotoriserade, Su-33.an kan ju starta "the hard way";
Citat från wikipedia:
Har de börjat ta MiG-29:orna i bruk än?, de skulle väl ersätta Su-33:an.
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 17:21
Blackadder: Well, normal procedure is to jump 200 feet into the air and scatter yourself over a wide area.
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 17:51
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 17:55
bqt, on Jan 27 2010, 09:20, said:
Tja, min syn är väl att det är inte mycket man kan säga från en enda video, lite mer statistiskt underlag vore inte fel. sök lite på andra länders hangarfartygsflygplan så kommer du finna liknande sekvenser. Tittar man på bara en av dessa så kan också dra en del märkliga slutsatser. , F-18 är dåliga på att landa och verkar gå sönder ofta. Eller: A-7 hade dåliga bromsar: http://www.youtube.com/watch?v=av3kpRqQ28g listan kan göras lång och lustig
"All men are equal. All men, that is, who possess umbrellas."
E.M. Forster
Lecturer in Approximate Accuracy
Posted Wednesday 27 January 2010, kl 20:57
imint, on Jan 27 2010, 18:55, said:
http://www.youtube.com/watch?v=hINjEbg1s2I&feature=related
Kollade visserligen bara en länk - om F-18 studsar vid sättningen och här nyper det ju direkt mot däcket, ingen stuts
Det finns ju vilda landningar, men SU-25an flög ju in rakt och satte sig, studsade och sedan hände det grejer med bromsseriet
och en krok placerad allra längst där bak
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users