transaktionsavgift
Posted Friday 08 January 2010, kl 18:37
Känner mig lurad av dem så hoppas att dom inte få ta sån avgift, så jag får tillbax lite.
Anledningen till att jag numera ogilla svenska spel är för att jag spelade bingo, jag satsade 144 kr på 24 brickor av totalt 44 i spel.
Jag var ensam vinnare och vann 126 kr, japp du hörde rätt, jag förlorade på att vinna. (svaret jag fick av dem var att har du mer än 50% brickor i spel, av totalt antal brickor, så förlorar du.
Skriver detta dels för att varna andra för bluff svenskaspel!
Men också för att få tillbaka mina 3 kr (x 100 insättningar) som dom dragit varje gång man satt in pengar.
Nu vill jag avsluta mitt konto på svenska spel. men har 50 öre kvar, ska bli kul och se hur dom fixar över dom 50 öre till mitt bankkonto då minsta belopp är 1 kr.
Posted Friday 08 January 2010, kl 19:28
tony, on Jan 8 2010, 18:37, said:
Känner mig lurad av dem så hoppas att dom inte få ta sån avgift, så jag får tillbax lite.
Anledningen till att jag numera ogilla svenska spel är för att jag spelade bingo, jag satsade 144 kr på 24 brickor av totalt 44 i spel.
Jag var ensam vinnare och vann 126 kr, japp du hörde rätt, jag förlorade på att vinna. (svaret jag fick av dem var att har du mer än 50% brickor i spel, av totalt antal brickor, så förlorar du.
Men också för att få tillbaka mina 3 kr (x 100 insättningar) som dom dragit varje gång man satt in pengar.
Nu vill jag avsluta mitt konto på svenska spel. men har 50 öre kvar, ska bli kul och se hur dom fixar över dom 50 öre till mitt bankkonto då minsta belopp är 1 kr.
Att jag anser att man aldrig kan gnälla över pengar som är förlorade genom spel under vilka omständigheter som helst är en annan sak.
Posted Friday 08 January 2010, kl 20:11
Born, on Jan 8 2010, 19:28, said:
Att jag anser att man aldrig kan gnälla över pengar som är förlorade genom spel under vilka omständigheter som helst är en annan sak.
ok
Nä förlorade pengar genom förlust i spel kan man väll inte klaga över. men att förlora på att vinna, ja då är något fel.
typ om man kunde köpa en triss för 25 och det minsta man skulle kunna vinna är 20, då hade ingen köpt
Posted Friday 08 January 2010, kl 20:17
Edited by Pal, Friday 08 January 2010, kl 20:21.
Posted Friday 08 January 2010, kl 20:20
tony, on Jan 8 2010, 20:11, said:
Born, on Jan 8 2010, 19:28, said:
ok
Nä förlorade pengar genom förlust i spel kan man väll inte klaga över. men att förlora på att vinna, ja då är något fel.
typ om man kunde köpa en triss för 25 och det minsta man skulle kunna vinna är 20, då hade ingen köpt
EDIT: Du vann ju defacto pengar då de pengar du satsade från början borde räknas som förbrukade från första början, dessutom fick du ju ut det som är meningen med spelet, att få lite spänning i vardagen.
Edited by Born, Friday 08 January 2010, kl 20:22.
Posted Friday 08 January 2010, kl 21:22
24 brickor
=> 144/24 = 6SEK/bricka
1 vinst somger 126SEK -> 126/6 = 21ggr pengarna....
Du vann med andra ord 21 gånger pengarna på satsat belopp.
I'm coming back I will return
And I'll possess your body and I'll make you burn
I have the fire I have the force
I have the power to make my evil take it's course
Posted Friday 08 January 2010, kl 21:27
Spelat rolett någon gång?
Pal, on Jan 8 2010, 20:17, said:
Och här vill jag starkt rekommendera att ni läser på om warranter innan ni ger er på det, i all välmening.
GMY
Hence, why bring CIA, Aliens, Zion, 911, chemtrails, Jews, Anal probing, even more f***king chemtrails, free masons and not so free masons into the equation?
"Du är inte off topic, Du är off reason." Garvarn på Vof.se
Posted Friday 08 January 2010, kl 21:43
Posted Friday 08 January 2010, kl 23:45
pajohansson, on Jan 8 2010, 21:43, said:
A fast lotteri i formen av lotter är skillnad då slumpen avgör om du vinner eller inte, men du får alltid minst pengar tillbaka vid vinst. Men om du nu skulle vilja köpa hälften lotter av 2 milj så (altså 1 milj) kostar det 25 miljoner för dig! och eftersom all vinstsumma på vinstlotterna är ca 12,3 mil så "vinner" du det.
Posted Friday 08 January 2010, kl 23:54
Posted Saturday 09 January 2010, kl 00:03
Skalman, on Jan 8 2010, 23:54, said:
Missa lite när jag skrev där. är trötter.
På triss är det slumpen som avgör om du vinner på en, ingen eller flera lotter samtidigt. medan på en bingo bricka är det slumpen som avgör om du vinner på enbart en bricka eller ingen alls.
Posted Saturday 09 January 2010, kl 00:27
Posted Saturday 09 January 2010, kl 00:33
Skalman, on Jan 9 2010, 00:27, said:
Men då ska det fan inte heller gå att köpa mer än hälften!
Posted Saturday 09 January 2010, kl 00:42
tony, on Jan 9 2010, 00:33, said:
Skalman, on Jan 9 2010, 00:27, said:
Men då ska det fan inte heller gå att köpa mer än hälften!
Ehm... Det är väl ändå upp till dig att köpa hur mycket du vill ha. Det framgår ju med all tydlighet vilka chanser du har att vinna.
Posted Saturday 09 January 2010, kl 00:51
War is not about who's right. It's about who's left.
Posted Monday 11 January 2010, kl 05:55
Om du köper Triss för 50 kr är ju det minsta du kan vinna 25 kr. I det fallet förlorar du på att vinna. På samma sätt som om du köper en eller flera bingobrickor, antalet spelar ingen roll efter som varje enskild bricka räknas.
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 17:43
Status quo, on Jan 11 2010, 05:55, said:
Om du köper Triss för 50 kr är ju det minsta du kan vinna 25 kr. I det fallet förlorar du på att vinna. På samma sätt som om du köper en eller flera bingobrickor, antalet spelar ingen roll efter som varje enskild bricka räknas.
Bingo och lotter är ändå inte samma sak. Då du individuellt vinner eller förlorar på varje enskild lott, medan du på bingo Enbart kan vinna på en bricka (oavsett hur många du har i samma spel)!
Köper du två triss och vinner på en, då förlorar du inte på att vinna, för då vann du 25 kr på den ena och tyvärr vann du inget på den andra (vilket resulterar i att du miste dina 25kr föra att du fick en nitlott!). Medan på bingo, så vinner du på enbart på en av dina lotter.
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 17:47
Men handlade glatt ändå????
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 17:54
Dobberman, on Jan 13 2010, 17:47, said:
Men handlade glatt ändå????
Nej då hade jag inte köpt om jag visste det!
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:01
tony, on Jan 13 2010, 17:43, said:
Köper du två triss och vinner på en, då förlorar du inte på att vinna, för då vann du 25 kr på den ena och tyvärr vann du inget på den andra (vilket resulterar i att du miste dina 25kr föra att du fick en nitlott!). Medan på bingo, så vinner du på enbart på en av dina lotter.
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:05
2. Var du tvungen att spela? Tvingade någon dig eller var det ett eget, fritt val?
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:06
Dobberman, on Jan 13 2010, 18:01, said:
Nej jag visste inte att man kunde köpa så många brickor att man förlorar på att vinna så, nej!
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:08
tony, on Jan 13 2010, 18:06, said:
Dobberman, on Jan 13 2010, 18:01, said:
Nej jag visste inte att man kunde köpa så många brickor att man förlorar på att vinna så, nej!
Skyll inte på spelföretaget för att du inte satt dig in i hur spelet fungerar.
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:10
jake the snake, on Jan 13 2010, 18:05, said:
2. Var du tvungen att spela? Tvingade någon dig eller var det ett eget, fritt val?
Jo tack jag vet att vinsterna kommer från andras förluster, men att man i en vinst kan förlora är fortfarande fånigt. då ska det helt enkelt inte gå att köpa så många kuponger,lotter etc.
2. Jag valde att spela för att ev kunna vinna, satsade mycket för att ha större chans att vinna, jag räknade med att kunna förlora och förlorar man så förlorar man. Men när man vinner mindre än man har satsat så är något fel!
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:12
Du vet att du får betala X Kr för en "bricka"?
Sålunda BÖR du kunna räkna ut följande:
Antalet brickor x kostnaden = Det insatta kapitalet.
Det insatta kapitalet BÖR understiga den förväntade vinsten.
Det gjorde den ju i detta fall.
Du gick ju inte minus ur spelet?
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:18
Dobberman, on Jan 13 2010, 18:12, said:
Du vet att du får betala X Kr för en "bricka"?
Sålunda BÖR du kunna räkna ut följande:
Antalet brickor x kostnaden = Det insatta kapitalet.
Det insatta kapitalet BÖR understiga den förväntade vinsten.
Det gjorde den ju i detta fall.
Du gick ju inte minus ur spelet?
nähä, då gjorde jag väll inte det då....
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:19
tony, on Jan 13 2010, 18:10, said:
2. men att man i en vinst kan förlora är fortfarande fånigt.
3. då ska det helt enkelt inte gå att köpa så många kuponger,lotter etc.
4. Jag valde att spela för att ev kunna vinna, satsade mycket för att ha större chans att vinna, jag räknade med att kunna förlora och förlorar man så förlorar man.
5. Men när man vinner mindre än man har satsat så är något fel!
1. Precis. Inte bara andras utan även dina.
2. Nej, att inte inse att lotterier alltid är blåsningar är fånigt.
3. Ok, så lotteriägaren skall begränsa sin vinst för att vara snäll mot de stackare som har haft otur i det genetiska lotteriet men ändå inte behöver en god man?
4. Precis, förlorar man så förlorar man. You said it!
5. Eh, nej? Då är något helt i sin ordning. Som du sa i punkt 1 så kommer vinsterna från folks förluster. Om alla hade vunnit mer än dom satsat så hade ju lotteriet gått back ekonomiskt och därigenom inte kunnat finnas till?
Hur hanterar du din privatekonomi? Blir det mer pengar kvar på kontot ju mer du handlar även där?
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:38
jake the snake, on Jan 13 2010, 18:19, said:
tony, on Jan 13 2010, 18:10, said:
2. men att man i en vinst kan förlora är fortfarande fånigt.
3. då ska det helt enkelt inte gå att köpa så många kuponger,lotter etc.
4. Jag valde att spela för att ev kunna vinna, satsade mycket för att ha större chans att vinna, jag räknade med att kunna förlora och förlorar man så förlorar man.
5. Men när man vinner mindre än man har satsat så är något fel!
1. Precis. Inte bara andras utan även dina.
2. Nej, att inte inse att lotterier alltid är blåsningar är fånigt.
3. Ok, så lotteriägaren skall begränsa sin vinst för att vara snäll mot de stackare som har haft otur i det genetiska lotteriet men ändå inte behöver en god man?
4. Precis, förlorar man så förlorar man. You said it!
5. Eh, nej? Då är något helt i sin ordning. Som du sa i punkt 1 så kommer vinsterna från folks förluster. Om alla hade vunnit mer än dom satsat så hade ju lotteriet gått back ekonomiskt och därigenom inte kunnat finnas till?
Hur hanterar du din privatekonomi? Blir det mer pengar kvar på kontot ju mer du handlar även där?
1 Japp av det jag förlorar (då väljer en lott som jag inte vinner på!)
2 Lotteri är inte alltid en blåsning! Man kan vinna, slumpen avgör. du kan likaväl vinna.
3 Nej, lotteriägarna ska ge glädje åt spelarna, ge dem chans att vinna och ge vinst till de som vinner.
4 Japp förlora = att du satsar en summa, men vinner ingenting!
5 Nä folk vinner hela tiden mer än dom har satsat, kolla bara på dom som köper en triss och får tre klöver!
Jag hantera den bra! Sen att jämföra min ekonomi och hur mycket jag köper med spel är bara fånigt, då det inte är samma sak!
(man har direkt ingen chans att vinna på sitt köpande om man köper ex en tröja.)
Edited by tony, Wednesday 13 January 2010, kl 18:40.
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:49
tony, on Jan 13 2010, 18:38, said:
2 Lotteri är inte alltid en blåsning! Man kan vinna, slumpen avgör. du kan likaväl vinna.
3 Nej, lotteriägarna ska ge glädje åt spelarna, ge dem chans att vinna och ge vinst till de som vinner.
5 Nä folk vinner hela tiden mer än dom har satsat, kolla bara på dom som köper en triss och får tre klöver!
Jag hantera den bra! Sen att jämföra min ekonomi och hur mycket jag köper med spel är bara fånigt, då det inte är samma sak!
(man har direkt ingen chans att vinna på sitt köpande om man köper ex en tröja.)
1. Precis. Och man förlorar statistiskt mer pengar än vad man vinner i alla lotterier.
2. Jo, det är alltid en blåsning. Hur många går plus på trisslotter eller andra typer av lotterier EGENTLIGEN?
3. Eh, nej- lotteriägarna skall maximera vinsten genom att få så många som möjligt att köpa deras lotter till ett så dyrt pris som möjligt samtidigt som förlusterna i form av vinster skall hållas så små som möjligt. Det är den avvägningen alla lotterier handlar om. Hur mycket tror jag på att jag får en storvinst och hur mycket är jag beredd att riskera för att få storvinsten?
4. Vilket är definitionen på att förlora i såna här sammanhang..
5. Men hur många gör detta hela tiden? Tillräckligt många för att locka andra att köpa lotter men tillräckligt få för att fortfarande säkerställa vinst åt ägaren?
Är du säker på att du inte vinner pengar på att köpa en tröja? Du skall inte prova? Jag har hört att det händer hela tiden...
Posted Wednesday 13 January 2010, kl 18:57
tony, on Jan 13 2010, 18:38, said:
2 Om du köper hälften av alla trisslotter som säljs under en månad TROR jag att situationen vore liknande.
3 Vakna spelbolagen på internet ägs inte av bumbibjörnar utan är vinstdrivande företag.
4 Du VANN problemet är att du satsade mer än du kunde vinna.
5 Om du gör en snabb vinstkalkyl innan och INTE satsar mer än vinsten kan du det med.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users