Saudiarabien lägger rejält med $$$ för att hålla sitt flygvapen top modernt och kraftfullt.
År 2006 beställde landet 72st Eurofighter från BAe Systems och nu tycks en order om 72st nya F-15E Strike Eagle vara mycket nära.
Landets flygvapen opererar redan en stor F-15 Eagle flotta bestående av 72st F-15E, 66st F-15C & 18st F-15D
Tror ni detta kan utlösa en större upprustning av stridsflyg bland Saudiarabiens grannar?
Det finns många länder i den regionen som har mycket gott om $$$
Gripen NG har förmodligen små chanser i Mellanöstern men Rafale & Eurofighter kanske kan ta hem fler stora order?
http://www.dodbuzz.com/2009/09/08/saudis-e.../#comment-13921
Saudiarabien beställer ytterliggare 72 st F-15E Strike Eagle?
Started by kerran, 2009-09-09, kl 11:18
4 replies to this topic
Posted Wednesday 09 September 2009, kl 11:18
Posted Wednesday 09 September 2009, kl 18:10
Lär väl israel bli glad......
Men jag har för mig att de gjort sig av med massa gammalt skräp också..deras F-5:or och Tornado F.3 försvinner eller har försvunnit. Deras Tornado IDS kanske ska erättas snart åxå? (även om dom e fint målade)
Men jag har för mig att de gjort sig av med massa gammalt skräp också..deras F-5:or och Tornado F.3 försvinner eller har försvunnit. Deras Tornado IDS kanske ska erättas snart åxå? (även om dom e fint målade)
För övrigt anser jag att det behövs mer flyg åt folket!
Posted Saturday 12 September 2009, kl 18:08
Aigore, on Sep 9 2009, 19:10, said:
Lär väl israel bli glad......
Posted Monday 14 September 2009, kl 23:46
Låter bra....då finns det fortfarande Tornados med riktigt ökenkammo som flyger!
För övrigt anser jag att det behövs mer flyg åt folket!
Posted Sunday 20 September 2009, kl 06:42
Detta är bara ett internetrykte. (Om jag förstått saken rätt). Finns inga officiella Saudiska bekräftelser på detta (eller på att de öht skulle vara seriöst intresserade av ytterligare Eagles).
" Jag är gravid med en elefant, och det är en fransk soldat som är fadern"
Preussiska överbefälhavaren Gebhard von Blücher lättar sitt hjärta för Lord Wellington inför slaget vid Waterloo år 1815
Preussiska överbefälhavaren Gebhard von Blücher lättar sitt hjärta för Lord Wellington inför slaget vid Waterloo år 1815
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users