Ammunitionslära 2009
Posted Tuesday 23 June 2009, kl 14:33
(M7747-244141 H Am- och minröj Ammunitionslära)
http://www.mil.se/sv/I-Sverige/Centra/Tota...ease-pa-Swedec/
Boken är på 460 sidor och avhandlar allt från handgranater till robotar och torpeder.
Posted Tuesday 23 June 2009, kl 20:10
Posted Tuesday 07 July 2009, kl 14:33
"Varje angrepp mot rikets frihet och självständighet skall mötas med vapen. Varje meddelande att motståndet skall uppges är falskt. Sverige vill försvara sig, kan försvara sig och skall försvara sig" Om kriget kommer, 1952
Posted Wednesday 08 July 2009, kl 17:38
Ibland..... när jag tänker på hur bra jag är......... så vill jag ta på mig själv.
"Det Arabiska skriftspråket ser ut som när jag har åkt längdskidor på fyllan" sagt av Laqez
Posted Thursday 09 July 2009, kl 09:58
gislemark, on Jul 8 2009, 18:38, said:
Det är en väldigt bra fråga. Jag skickade bara ett mail och sade vad jag ville ha, och sedan dök boken upp tillsammans med en fraktsedel. Inte ett ord om nån kostnad nånstans.
"Varje angrepp mot rikets frihet och självständighet skall mötas med vapen. Varje meddelande att motståndet skall uppges är falskt. Sverige vill försvara sig, kan försvara sig och skall försvara sig" Om kriget kommer, 1952
Posted Thursday 09 July 2009, kl 18:11
Posted Thursday 09 July 2009, kl 21:21
AdamKalle, on Jul 9 2009, 19:11, said:
Helt rimligt. Jag var mest förvånad över att det inte låg en faktura med i paketet. Hur betalade du? Kom det en faktura i efterhand?
Posted Thursday 09 July 2009, kl 23:45
H VAS - Handbok för vapen och ammunitionssäkerhet
Hittat på sidan:
http://www.fmv.se/Wm...age.aspx?id=254
Posted Friday 10 July 2009, kl 13:13
tinhead, on Jul 10 2009, 00:45, said:
H VAS - Handbok för vapen och ammunitionssäkerhet
Hittat på sidan:
http://www.fmv.se/Wm...age.aspx?id=254
Njä, ammunitionslära är ammunitionslära och säkerhet är säkerhet. Det är två olika böcker.
"Dödsdomen över Sveriges försvar"
"Bort rida smålands husarer, det förflutnas skuggor jagar förbi, kvar står ministären Sandler och myser i solen."
Posted Saturday 24 October 2009, kl 07:27
Då jag skickade beställningen fick jag ett svarsmail där jag ombads bekräfta. I det mailet stod att totala kostnaden skulle bli 200 kr + omk +frakt + moms etcetc.
I bokpaketet fanns bara en rad där det stod typ 1 st bok 200kr Mnr.
Inte någonstans fanns det en hint om vart pengarna skulle skickas eller sättas in.
Kanske kommer det på skatten?
Men jäkligt snabb service var det i alla fall. Skickade mailet, dagen därpå fick jag svaret, bekräftade och en dag senare damp boken ned på posten.
Posted Monday 26 October 2009, kl 11:22
sleget, on Oct 24 2009, 07:27, said:
Då jag skickade beställningen fick jag ett svarsmail där jag ombads bekräfta. I det mailet stod att totala kostnaden skulle bli 200 kr + omk +frakt + moms etcetc.
I bokpaketet fanns bara en rad där det stod typ 1 st bok 200kr Mnr.
Inte någonstans fanns det en hint om vart pengarna skulle skickas eller sättas in.
Kanske kommer det på skatten?
Men jäkligt snabb service var det i alla fall. Skickade mailet, dagen därpå fick jag svaret, bekräftade och en dag senare damp boken ned på posten.
Det är minst sagt oklart vid leverans. Men var lugn; det kommer en faktura i separat brev.
Posted Sunday 01 November 2009, kl 09:45
Den verkar trots allt ganska prisvärd.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users