Indien
Posted Thursday 06 March 2008, kl 23:13
En intressant situation när indierna har lite mer kapabla hangarfartyg än vad dom har idag. Skall kanske ställas mot de kinesiska försöken att skaffa egna hangarfartyg.
Om det redan existerar en lämplig tråd så kan väl någon blågul sätta in den på rätt ställe
//Kn Stofil
"All men are equal. All men, that is, who possess umbrellas."
E.M. Forster
Lecturer in Approximate Accuracy
Posted Friday 07 March 2008, kl 11:54
Iofs studerar de säkert konceptet för framtida behov, men just nu verkar de prioritera annat.
Edited by Andtryggve, Friday 07 March 2008, kl 11:55.
Posted Friday 07 March 2008, kl 13:19
Andtryggve, on Mar 7 2008, 11:54, said:
Iofs studerar de säkert konceptet för framtida behov, men just nu verkar de prioritera annat.
det är väl inte så att dom just nu håller på att skaffa sig den förmågan, men kineserna ser långsiktigt, just nu bygger dom upp sin ubåtsförmåga. Det troliga vore att även se över möjligheterna till hangarfartyg, särskilt om Indierna skaffar ökad förmåga på det området. Jag tror att med tiden kommer vi att se minst ett kinesiskt hangarfartyg.
"All men are equal. All men, that is, who possess umbrellas."
E.M. Forster
Lecturer in Approximate Accuracy
Posted Friday 07 March 2008, kl 16:11
Aigore, on Mar 7 2008, 15:30, said:
Jodå, tror de kallar det en helikopter/JSF bäranade "jagare". Är väl inte helt olikt USN/USMC:s LHD:er
Bilder och länkar till info uppe till höger
Jag kommer relatera till japan i ett låååååååååångt inläg i helgens slut där de inrikespolitiska stormar som nu börjat blåsa tas upp. Det är känsligt i Japan med ett såpass möjligt offensivt fartyg. Ett hangarfartyg är en maktdemonstration, även om man kallar det en jagare och de inte bär namn såsom Akagi.
Posted Friday 07 March 2008, kl 23:02
Det är ju helt klart ett intressant läge i sydost asien. kommer inte ihåg mycke vadd jag läst om de kinesiska hangarfartyget, Varyag.
Den Indiska är lite intressant, lr åtminstonde förseningarna, uppstått en hel del förseningar och fel i matriell dom köpt av ryssen, följde en intressant tråd om de på ett annat forum, om nån är intresserad så säg till så kan jag leta upp den
Posted Saturday 05 April 2008, kl 18:41
JCasper, on Mar 8 2008, 00:02, said:
Det är ju helt klart ett intressant läge i sydost asien. kommer inte ihåg mycke vadd jag läst om de kinesiska hangarfartyget, Varyag.
Den Indiska är lite intressant, lr åtminstonde förseningarna, uppstått en hel del förseningar och fel i matriell dom köpt av ryssen, följde en intressant tråd om de på ett annat forum, om nån är intresserad så säg till så kan jag leta upp den
Släng gärna upp länken.
Posted Friday 25 April 2008, kl 23:52
Posted Saturday 26 April 2008, kl 01:35
imint, on Mar 7 2008, 08:19, said:
Mer intressant läsning Welcome to VaryagWorld - Dedicated to covering the past, present and future of the Varyag CV ,
Wiki, Google Maps
---Semper Gumby and Embrace the SUCK---
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users