Kluriga frågor?
Posted Monday 11 June 2007, kl 18:35
Jag kan ju börja med min fråga:
Vattenytan ligger på vattnet, men är väl också en del av vattnet? Hur kan något som är en del av något ligga på sig självt? Någon som vet?
Till BG: Jag sökte men hittade ingen tråd om detta, men hittar du en så kanske du kan länka vidare om du anser det befogat? Tack på förhand // Finkel
Anarkism: Du har två kor. Du skiter i dem.
Fascism: Du har två kor, regeringen tar båda och skjuter dig
Hinduism: Korna har dig
Marknadsundersökningar: Du har två kor. 53% av dem föredrar Pepsi före Coca Cola
Terrorism: Du har två kor. Du spränger dem
Posted Monday 11 June 2007, kl 18:44
Vart tar det vita i snön vägen när snön smälter?
Pergite!
Posted Monday 11 June 2007, kl 19:04
Posted Monday 11 June 2007, kl 19:10
Posted Monday 11 June 2007, kl 19:11
Finkel, on Jun 11 2007, 19:35, said:
Christer, on Jun 11 2007, 19:44, said:
Den med rusningstrafiken är ju dock lite roande och tankeväckande, även om det väl inte går att påstå att rusningstrafiken alltid står helt stilla utan ofta faktiskt just rusar fram.
- Leo Tolstoj
Posted Monday 11 June 2007, kl 19:23
Tänk er att man kan resa i tiden.
Du välter ut ett glas vatten över en bok som du tycker är skitbra. Du bestämmer dig för att resa tillbaka i tiden och varna dig själv för att inte välta ut vattnet. Hur sjutton fungerar det? För att du ska resa tillbaka och varna dig själv så måste du ju välta ut vattnet, vilket du inte gör om du reser tillbaka och varnar dig. Någon med högre IQ än jag? (Det måste det finnas
Marknadsundersökningar: Du har två kor. 53% av dem föredrar Pepsi före Coca Cola
Posted Monday 11 June 2007, kl 21:08
Det jag vill säga är att om man nu ska vara petig, så borde glaset vältas på ett eller annat sätt. annars borde väl personen som skickades tillbaka i tiden direkt hamna tillbaka i sin nutid?
bra problem dock
"När postlistan föreskriver att samma individ ska befinnasig på två olika ställen vid samma tidpunkt så kan det vara ett tecken på att chefen är lite trött."
Posted Monday 11 June 2007, kl 21:16
Om någon säger till dig att han är en lögnare, skulle du tro på honom då?
Om du försökte med att misslyckas och lyckades, vad har du då gjort?
Posted Monday 11 June 2007, kl 21:25
-Näe, packa badbrallor istället.
#10 Guest_Sernlo_*
Posted Monday 11 June 2007, kl 21:31
Posted Monday 11 June 2007, kl 21:47
Finkel, on Jun 11 2007, 20:23, said:
Du välter ut ett glas vatten över en bok som du tycker är skitbra. Du bestämmer dig för att resa tillbaka i tiden och varna dig själv för att inte välta ut vattnet. Hur sjutton fungerar det? För att du ska resa tillbaka och varna dig själv så måste du ju välta ut vattnet, vilket du inte gör om du reser tillbaka och varnar dig. Någon med högre IQ än jag? (Det måste det finnas
Fibban, on Jun 11 2007, 22:25, said:
- Leo Tolstoj
Posted Monday 11 June 2007, kl 22:14
Ett problem med att resa bakåt i tiden kan kanske vara att det kan bli problem att att existera två gånger samtidigt. Eller skulle man kanske kunna åka tillbaka och födas som sin egen enäggstvilling. Problemet blir väl kanske då att komma ihåg att varna om vattenglaset. Så för alla er som är enäggstvillingar om ditt tvillingsyskon kontaktar dig och varnar dig för att välta ut ett vattenglas så kanske ditt syskon i självaverket är du själv som rest tilbaka i tiden. I samma ögonblick blir du själv ditt eget syskon.
Ska man resa bakåt i tiden kanske man får nöja sig med att observera från den alternativa verkligheten som 'Mr_Confused' pratar om
@Fibban
Vist blir saker upp och ned i en spegel. Lägg en spegel på golvet och titta exempelvis på taklampan visst kommer den även att vara upp och ned i spegeln
Posted Monday 11 June 2007, kl 22:44
Posted Monday 11 June 2007, kl 22:51
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 06:18
Ibland..... när jag tänker på hur bra jag är......... så vill jag ta på mig själv.
"Det Arabiska skriftspråket ser ut som när jag har åkt längdskidor på fyllan" sagt av Laqez
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 07:33
I lumpen så hade jag grönt navelludd
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 07:58
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 12:05
Varför är det alltid punghår i besticklådan efter en fedefest?
Hur många varv tappar en genomsnittlig cykelkedja per år?
/martinator
About the Snatch Land Rover:
'Rarely in the history of land warfare can there be an example of an armoured vehicle being replaced by the very vehicle that it was supposed to replace.'
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 14:15
stod det på deras standar
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 14:28
"När postlistan föreskriver att samma individ ska befinnasig på två olika ställen vid samma tidpunkt så kan det vara ett tecken på att chefen är lite trött."
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 14:36
martinator, on Jun 12 2007, 13:05, said:
/martinator
Därför att någon inte rakar pungen.
uniformed civilians in the prime of life protected by detachments of soldiers "
W Churchill, 1941
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 14:39
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 15:40
Finkel, on Jun 11 2007, 20:23, said:
ibland spelar minnet en lite spratt...
http://en.wikipedia....dfather_paradox
Grandfather Paradox...(den riktiga versionen)
An equivalent paradox is known (in philosophy) as autoinfanticide — that is, going back in time and killing oneself as a baby — though when the word was first coined in a paper by Paul Horwich it was in the malformed version autofanticide. [2]
The grandfather paradox has been used to argue that backwards time travel must be impossible. However, other resolutions have also been advanced.
Tror en av dom heter farfars-paradoxen..fritt ihågkommet från nån bok jag läste..
En uppfinnare uppfinner en tidsmaskin, han beslutar sig resa bakåt i tiden för han vet inte vem hans farfar är.
När han är i "dåtiden" så träffar han en vacker kvinna, tycke uppstår och barn blir till.
Han återvänder till "nutid" och inser att han är sin egen farfar
Det ger "hönan och ägget" en ny dimension...
Edited by tinhead, Tuesday 12 June 2007, kl 15:59.
Posted Tuesday 12 June 2007, kl 16:42
Innuendo, on Jun 11 2007, 22:16, said:
Om man försöker misslyckas och lyckas så kan det ju betyda att man lyckades misslyckas. Typ; Pelle försökte misslyckas med att laga bilen och misslyckades, alltså lyckades han med det han försökte dvs misslyckas.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users

This topic is locked