Avreageringstråden
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 11:27
har varit på fbu kurs därav denna tråd.
Jag är så jävla trött på alla reglements runkande teorikrigare o alla kurselever som slickar röv på instruktörerna för att dom dom ska visa sig så jävla duktiga. Och alla som klagar öppet på sig själva bara för att få medlidande och höra att att dom var bra. Till er som tar vid er sug kuk o släpp hörnstolpen o kom in i matchen.
"Vem vare som kasta"
"Hv den mongoloida brodern i arméfamiljen"
"That song is straight homosexual country music, Special Olympics-gay,"
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 11:53
joppe, on Jul 18 2006, 12:27, said:
har varit på fbu kurs därav denna tråd.
Jag är så jävla trött på alla reglements runkande teorikrigare o alla kurselever som slickar röv på instruktörerna för att dom dom ska visa sig så jävla duktiga. Och alla som klagar öppet på sig själva bara för att få medlidande och höra att att dom var bra. Till er som tar vid er sug kuk o släpp hörnstolpen o kom in i matchen.
Moget..... ;)
//Nisse
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 12:01
joppe, on Jul 18 2006, 12:27, said:
. Till er som tar vid er sug kuk .
som sagt
"Vem vare som kasta"
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 12:13
Ta nu inte detta på fel sätt Joppe.
/JBP
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 12:27
Ännu en gång låt mig bli den FÖRSTE som påtalar den historiska regeln.
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 12:44
"All men are equal. All men, that is, who possess umbrellas."
E.M. Forster
Lecturer in Approximate Accuracy
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 13:39
joppe tar och tänker till nästa gång han tänker skriva något oavsett sitt mentala känslotillstånd.
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 13:50
"Vem vare som kasta"
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 14:51
Edited by Hans Engström, Tuesday 18 July 2006, kl 14:51.
"Precis som hotbilden är jag både komplex och diffus."
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 15:03
(kanske är det jag som retat upp andra, men det är en annan femma)
(O.o)
(><)
/_|_\
Copy this bunny to your sigline to help him achieve world domination.
Come join the dark side. We have cookies.
"Shot-placement is king. Adequate penetration is queen. Everything else is angels dancing on the heads of pins."
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 15:18
"Precis som hotbilden är jag både komplex och diffus."
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 18:03
Posted Tuesday 18 July 2006, kl 21:43
Post cenam non stare sed mille passus meare.
Camp Tvestjärt, Swecoy B: Lite bättre - lite snyggare - inte helt straight.
Nordic peace, 2002.
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 10:32
"Tänkte rasa lite och lista de allmänna felbetenden som går mig på nerverna deluxe. Ett felbeteende är möjligtvis acceptabelt, men drar man sig med flera så gör man mig avgjort irriterad av värlsklass. Nåväl, låt oss se efter hur man irriterar helt subjektivt givetvis.
"Döda sillen" Grattis! Det första intrycket är VIKTIGT, kan inte folk lära sig att skaka hand eller måste det erbjudas någon sorts kurs för denna konstform?
"Döda sillen medels blick riktad i marken" Om man nu möjligen kan göra ett ännu värre första intryck utan att rulla runt på marken och skrika att man är en kåldolme använder man sig av denna metod. Se mig i ögonen när du presenterar dig.
"Storstadskomplex" För Guds skull, ni bor ICKE, jag uppreper ICKE i någon sorts metropol, detta är en kuststad i Norrland, anonymiteten vissa eftersträvar ter sig endast alldeles ypperligtlöjlig.
"Resursslöseri" Spring iväg och panta din jävla burkar! Eller ge dem åt grannungarna alternativt lägg dem åtminstånde på rätt plats hos återvinningen. Detsamma gäller papperssamhället, man behöver inte nörton kopior av alla dokument.
"IG i karaktär" Ett svindlade begrepp men nu syftar jag i första hand på löften. Ditt ord har inget andrahandsvärde, tänk efter vad du säger och gör vad du säger.
"Oförmåga att kontrollera sitt barn" Springer din 13årige son/dotter runt & misshandlar andra barn, röker majja och har IG i alla ämnen? Well, det är DU som har misslyckats, se till att få ordning på situationen. Att ge upp eller skylla ifrån sig på samhället är inte aktuellt.
"Lagom är bäst" FEL! Lagom är inte bäst, bäst är bäst.
"Jantelagen" Men för helvete, du får vara bra, du får vara stolt över vad/detdu gör, du får vara smart och bildad. Bli inte en del av någon sorts grå folklig massa som vid blotta tanken på att sticka ut gör i byxorna.
--------------------------------------------------------------------------------
Så det får räcka för den här gången, hade nog kunnat lista ännu ett par saker men de flesta går under de redan uppsatta rubrikerna.
Så ut och motionera lite nu i vårvädret, "Jag har inte tid att träna", jorå det har du visst, du kan säkert avvara 30min varje dag till någon sorts fysiskavktivitet, en promenad räcker. Slå ett slag för folkhälsan!"
Har man slagit yxan i båten gäller det att ro utav bara helvete.
"Courage is being scared to death but saddling up anyway" -John Wayne.
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 10:37
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 13:10
Hotel Charlie One, on Jul 19 2006, 11:37, said:
för att inte tala om folk som står i en snabbmatskö, må det vara sibylla eller mcdeutchland, i en kvart och inte har en aning om vad de ska ha när de kommer till kassan....
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 13:40
Man börjar ju undra hur i helsike trafiksituationen är i Borås under övriga tiden på året. Lär föräldrarna ut att man SKA gå 3-4 pers i bredd på vägen, cykla lite hur man vill och krypköra i 20 på 50-vägar när man själv inte har nån möjlighet att köra om p.g.a. mötande trafik!?
Det sorgliga är att det långt ifrån är barn/ungdomar som jag talar om, utan vuxna, i synnerhet 40-50+. Nån satans måtta får det vara!
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 15:49
Är även less på mc-förare som har plockat bort ljuddämparen på sin hoj, NEJ, det är inte coolt eller respektingivande när din mc dånar förbi mitt öppna sovrumsfönster klockan tre på natten. Det är bara patetiskt.
Folk som blir aggresiva när de dricker skall också ha sig en känga, inse att ni är alkoholmissbrukare och byt ut alkoholen mot coca-cola (utan sprit i) när ni går ut.
Sen ett litet nyp i örat till folk som trycker på knappen vid övergångsställen när jag som stod där först på andra sidan redan har tryckt. Tror ni det blir grönt snabbare för att just ni med era magiska fingrar trycker en gång till?
Suck.
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 20:00
Posted Wednesday 19 July 2006, kl 23:09
En känga även till folk som trots obefintlig luftkoditionering, VÄGRAR öppna fönstren på pågatågen. Det är sommar och 35° i skuggan, fatta att folk är varma!! Inte vågar man gå fram och göra det själv heller, kan ju bli ihjälhuggen med kniv eller dylikt.
/martinator
About the Snatch Land Rover:
'Rarely in the history of land warfare can there be an example of an armoured vehicle being replaced by the very vehicle that it was supposed to replace.'
Posted Thursday 20 July 2006, kl 00:37
martinator, on Jul 20 2006, 00:09, said:
Dock säger reglerna att en bil får visa 10% + 4km/h för snabbt, vilket gamla bilar ofta gör. De två senaste bilarna jag haft låg precis på den gränsen (gentemot min gps) lite beroende på vilka däck jag hade. Bara en liten kommentar sådär.... B)
Posted Thursday 20 July 2006, kl 01:34
Dock borde genast en snabbutbildning med inriktning på cyklister inom trafiken läras ut till alla bilister. De har inte företräden vid korsande övergångsställen. Problemet är ju när bli 10 bilar släppt fram lilla Lisa felaktigt och den 11 bilen kommer som faktiskt följer lagen som problemet uppstår och lilla lisa blir ny kylarprydnan på den bilen då hon lurats in i falsk trygghet. Hur svårt är det att följa de regler som finns idag? Är ju skandal att man måste tvingas vinka fram bilister som tror att de gör världen en tjänst när de stannar!!
Övriga saker som folk är usla på är blinkers, tror de att de blinkar för sig själva? om så var fallet så skulle inte blinkers finnas på bilarna!! Och rondell/cirkulationsplats körning ska vi inte ens prata om! Usch vad folk är usla egentligen!! Förstår att det inte skulle funka men vart 10:e år borde ett nytt teoriprov få avges för att upplysa om nya regler och situationer och de som inte klarar det har inte i trafiken o göra! Kanske kunde man kasta in ett praktiskt prov också lite lätt? Går säkert o lösa med simulatorer och blir då integrerat med det teoretiska provet!
-D.Campbell
Posted Thursday 20 July 2006, kl 01:53
Posted Thursday 20 July 2006, kl 02:02
För övrigt, varför stannar inte folk kvar på förfesten?
Det är ju där det är som roligast!
Godnatt!
//Simon, som skriver i ett svagt ögonblick. Hav överseende!
Edited by simon, Thursday 20 July 2006, kl 02:03.
- Andre Maurois
Posted Thursday 20 July 2006, kl 04:32
simon, on Jul 20 2006, 03:02, said:
För övrigt, varför stannar inte folk kvar på förfesten?
Det är ju där det är som roligast!
Godnatt!
//Simon, som skriver i ett svagt ögonblick. Hav överseende!
Väl talat
[Tillägg] är EJ ironisk [/tillägg]
Edited by HvU-johan, Thursday 20 July 2006, kl 04:34.
Run in circles, scream and shout.
Posted Thursday 20 July 2006, kl 04:58
War is not about who's right. It's about who's left.
Posted Thursday 20 July 2006, kl 12:12
Posted Thursday 20 July 2006, kl 13:16
- Varför trycker ni på den jävla knappen om ni ändå inte orkar vänta på att det blir grönt?
/M
Posted Thursday 20 July 2006, kl 14:12
Häromdagen hade jag en akutbil (som INTE var ute på utryckning) hängandes nånstans mellan mitt baksäte och kofångaren. Så nära kändes det iaf. Så när jag äntligen lyckas hitta en lucka till höger att glida undan i, för att släppa förbi den stressade jäkeln... tror ni han drar på och sticker vidare då? Nej, inte fasen ökar han farten inte. Han tyckte förmodligen att han låg utmärkt där bakom mig.
Men nu har jag kommit på vad det är frågan om! De listiga jävlarna snyltar bensin! Det är lägre luftmotstånd precis bakom framförvarande bil, och då kan de själva köra med lite lägre effekt och på så vis spara soppa.
Skitstövlar och snyltare är vad de är hela bunten!
Puh.
Det var skönt.
"Varje angrepp mot rikets frihet och självständighet skall mötas med vapen. Varje meddelande att motståndet skall uppges är falskt. Sverige vill försvara sig, kan försvara sig och skall försvara sig" Om kriget kommer, 1952
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users