Status quo, on Apr 6 2006, 07:22, said:
Om man öppnar dörren naken, är det förargelseväckande beteende då? Jag menar.. det är ju mitt hem och jag får väl gå omkring naken där, sen är det väl deras problem om de kommer och stör?
Det har jag faktiskt praktiserat men nu många år sedan och på damen från Radiotjänst. Min dåvarande sambo var ute med hunden och såg hur hon strök i området och eftersom jag på den tiden inte hade tv

antog vi att hon var på väg. Sagt och gjort, av med kläderna, rufsa till håret och vänta på dörrklockan. När hon väl stod utanför öppnade jag dörren vidöppen, spritt språngande naken. Sambon säger nåt i stil med "vem är det och kom tillbaka" från sovrummet. Jag frågar damen om det var något speciellt och eftersom hon inte sa så mycket så stängde jag dörren. Tror hon blev lite snopen...
Laurell, on Apr 6 2006, 13:21, said:
Man undrar ju om det är värt allt arbete? Det kan ju inte vara särskilt många som blir intresserade av deras religion när de knackar på. Det upprör ju bara folk. Det måste väl finnas enklare och effektivare sätt att värva medlemmar. Om det inte är så att själva dörrknackandet är en del i religionsutövandet. Någon sorts prövning som alla måste göra, lite hårt arbete för att försöka rädda Sverige.
Det är som spamming, religiös spamming. Och även när det gäller sånt brukar jag fundera på om det funkar. Det handlar nog bara om att knacka på tillräckligt många dörrar. Precis som telemarketing ringer och ringer och ringer och spammarna skickar fler och fler mail.