Jump to content

Recommended Posts

Finns en artikel i decembernumret av Försvarets Forum.

Med bilder från operationerna i Kongo.

Där ser man klart och tydligt att de använder G36, Ksp 90B, bröstselar och Camelbacks.

Och att flertalet av dem - till skillnad från alla macho-ninja-jägar-wannabes - har en hårlängd som platsar även i fullt civiliserade sammanhang... Uppenbarligen sitter det inte i håret - eller snarare frånvaron av hår.

Link to comment
Share on other sites

Guest Old No.7
Finns en artikel i decembernumret av Försvarets Forum.

Med bilder från operationerna i Kongo.

Där ser man klart och tydligt att de använder G36, Ksp 90B, bröstselar och Camelbacks.

Och att flertalet av dem - till skillnad från alla macho-ninja-jägar-wannabes - har en hårlängd som platsar även i fullt civiliserade sammanhang... Uppenbarligen sitter det inte i håret - eller snarare frånvaron av hår.

Ehmm jo för hårlängden på de operatörerna är ju inte för att de inte ska sticka ut så mycket när de tex agerar som personskydd. Till skillnad från vpl som jag tror du syftar på som i många fall har det pga befäl och renlighet endast. :wub:

Link to comment
Share on other sites

--- snip! ---

Ehmm jo för hårlängden på de operatörerna är ju inte för att de inte ska sticka ut så mycket när de tex agerar som personskydd. Till skillnad från vpl som jag tror du syftar på som i många fall har det pga befäl och renlighet endast. :wub:

Eller för att de helt enkelt kanske inte vill se ut som ett par idioter. Ska du få nåt på krogen kan du ju fan inte ha renrakad skalle! B)
Link to comment
Share on other sites

Guest Old No.7

Tror man kunde läsa mellan raderna vad jag sa...

 

 

Sen vad är det för snack om o gå på krogen ??? "I don't want no teenage queen I just......"

 

Fan oz du har vart civil fö länge :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...